AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.535

sjukt problem! startar inte (ibland)

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

(325iA -93 (E36 M50))

Precis som med alla prylar som man håller riktigt kärt så brukar man namnge dem, min pärla heter Doris. Jag och Doris har polat ihop lite mer än ett halvår.

Vi har haft många mysiga stunder, men ibland, typ sisådär 2 ggr i månaden, dock under samma vecka så vill hon inte starta.

vrider om nyckeln, kupefläkten går igång, alla lampor tänds, för att 2 sekunder senare släckas ned, det som inte händer är att startmotorn inte hostar igång Doris.

För att starta henne så måste jag vänta minst en timme innan jag kan göra ett nytt försök, och då startar hon på en gång.

Jag trodde först att hon behövde ett nytt batteri, men icke sa nicke! det fungerade inte heller samma symtom, började nästan
att misstänka PMS.

Skämt å sido! Jag har ett Carcuard larm + org. inmobilizer. tror att det är den som spökar, men är osäker.

Detta problem uppstår endast när bilen är varm, kan man kanske misstänka att något relä börjar komma sig till åren?

tacksam för svar!

Mvh Kalle Söderqvist och Doris

Det låter ju onekligen som att det kan vara larmet. Jag skulle nog försöka koppla ur det på något vis, om det går alltså!

Annan fråga: Har du någon form av sändare till larmet i nyckeln eller på knippan? Testa att byta batteri i den i så fall. Kan ju vara så enkelt.....

// Björn
kan ju tala om att detta problem återkommer på de flesta forum...

troligtvis e det som sagt tidigare batterierna till sändaren som e dåliga.. annars kan jju larmet i sig fått sig en liten sjukdom som heter ålder...elektronik e ju oxå lite åldersbenäget..
koppla ur larmet...testa igen...

vad e det som låter om natten???? alla som sover dåligt för att dom inte äger bmw...
ra
976
rawsezx

Larmet är onekligen misstänkt

Ja larmdosa har jag två stycken. Ena till Carguardlarmet och den andra till inmobilizern.

Jag har även testat den andra inmobilizer prylen, som man trycker mot den runda glaslampan, så batterispänningsfall är sådeles uteslutet.

Skall väl berättas att bilen har varit inne på BMW och inget fel
kunde upptäckas.

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
dosan sitter nog bakom hanskfacket det gör min kolla med larmet måste vara det !!!

Mvh/ Daniel

Länk
ra
976
rawsezx

Okej är det där den sitter. alltså inmobilizern alltså. carguardlarmet sitter på förarsidan under ratten.

kan man byta ut e sådan enhet ?

Kan det inte vara kolen i startmotorn som börjat bli dåliga?
Testa att knacka med en hammare på startmotorn när den inte vill starta och se om det hjälper. Gjorde det på morfars gamla japanare......
ra
976
rawsezx

Sandgren: okej ska ta och kolla upp det. låter onekligen intressant!
Visa användare
17
MrPower_84
325i coupé M-optik -95
Denna frågan har tagits upp tidigare..
Och jag svarar med att det är garanterat 100% larmet,
min har krånglat på samma sätt..
Då byta BMW ngt som dom kallade för "sonder" vet ej vad det är men sen dess går det alltid!!

Every step on the brake is a sign of fear! //MrPower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.