AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
902

BMW 530i -89 orolig tomgång

Gr
16
Grigo
530i E34 -89
Hej jag har en bmw 530 med en orolig tomgång och för höga hc-värden är det någon som vet vad detta kan bero på eller om någon har haft samma problem skulle var tacksam för hjälpen om någon kan säga vad det är för fel
Välkommen i klubben, min tomgång är som en gammal fiskebåt.. Har inte mätt HC halten men skall göra det strax,

Det jag är inne på nu är någon givare till vevaxeln men det verkar finnas massor som kan orsaka detta.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
förslag på saker att kontrollera är Tomgångsmotor och Luftmängdsmätare

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla det som Mugge säger, dock tror jag ej på Luftmängdmätaren. Du ska också kolla en givare som heter "Spjällägesgivare" som sitter ansluten med en kabel i gasmekanismen vid insugningsröret. Denna givare har 2 lägen som den känner av: fullt öppet spjäll (full gas & tomgångsmotorn stängs, stängt spjäll (tomgång & tomgångsmotorn öppnar.)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla det som Mugge säger, dock tror jag ej på Luftmängdmätaren. Du ska också kolla en givare som heter "Spjällägesgivare" som sitter ansluten med en kabel i gasmekanismen vid insugningsröret. Denna givare har 2 lägen som den känner av: fullt öppet spjäll (full gas & tomgångsmotorn stängs, stängt spjäll (tomgång & tomgångsmotorn öppnar.)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.