AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
612

Ac-fläkt---- högfartsläge?

Mattan
Borde inte ac-fläkten gå i högfartsläget ganska ofta nu i denna hettan? Min har bara startat en gång (vad jag vet) och det var när kylmecken fyllde systemet. Tycker den kyler lite dåligt ibland.

Fa
227
Falcon
325 -93
nu när det är så varmt ute och spec när det är så hög luftfuktighet, så kan det kännas att den kyler dåligt då den ska torka all luft först.
Prova med att ha på innre cirkulation när du starr bilen det brukar underlätta.
Mvh Peter A
Mattan
Jag var kanske lite otydlig. Jag menar inte kupe'fläkten, utan kondensorkylfläkten. Systemet får ju verkligen jobba för högtryck i denna hettan, tycker kondensorfläkten borde gå i högfartsläget då.

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
kolla säkringen !

Mvh/ Daniel

Länk
Mattan
Jag förmodar att de e samma säkring till högfart- och lågfart. Och den går ju på lågfart.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
angående kondens , så märkte jag igår när jag kom hem vid kl11,00 att det rann vatten underifrån bilen jag tittade under o det droppade från mitten av bilen ungefär vid framstolarna "underifrån" fick panik o ringde BMW idag men enligt de så är det helt normalt med kondensvatten , kan det stämma ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Maxad> Fullt normalt, kondensvatten från AC'n som släpps ut där, ur nån liten slang.

Sex på alla fyra, roligast så!
Mattan
Ja de e kondensvatten från ac:n. Ju fuktigare de e ute ju mer droppar de under bilen.

Mattan
1 sec efter,,,

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
oki :)) känner mig lättad fast nån slang vet jag inte om jag såg fast det är klart det ska väl inte va synlig , tyder detta på att Ac´n funkar som den ska också eller ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Mattan
Ja det gör det. Ac:n "torkar" ur luften innan den släpps in i kupèn.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.