|
|
|
|---|---|
| Har en E34-94 som tjuter när man slår på acc.Ludet varar längre på låga varv(2sek.)och vid höga varv så kortas ljudet ner betydligt.Ljudet påminner om när lagerna på en vattenpump håller på att gå. | |
|
Det är inte bara remmen då? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Tyvärr inte det, remmen kollad. | |
|
Kolla om spännrullen är glapp. Om du böjer dig ner under stötfångaren så ser du spännrullen. Den sitter till vänster om mittea av kylaren. Kolla om du känner ett axiellt glapp på rullen. En ny rem och rulle går på ca 500kr på BMW. |
|
| Tack för tipset! | |
| Har samma fel på min 525 -94 har bytt alla delar utom tryckfjädern var tyst i ca 2 veckor men har återkommit nu ska byta tryckfjäder i morron återkommer om resultat | |
janne mix |
Det brukar vara luftpumpen som låter sitter brevid ac,n så man blir lurad,,, bmw orginal jäger dom inget att göra åt. Min låter sa 15 s när den är kall. MVH janne mix |
| Vad för luftpump vart sitter den och vilken funktion har den? | |
| Du får nog leta ett tag efter luftpumpen ;) Finns vad jag vet bara på M3 och M5. | |
| Då behöver jag inte att fortsätta leta längre?!? | |
Måsen |
Hade samma fel för ett par år sen, det var ett lager i ac-pumpen. Bortmontering lagerbyte och ny fyllning som följd. Till råga på allt spräckte jag gaveln i pumpen när jag skulle pressa ur lagret :-( Försiktighet rekomenderas... |
|
Måsen: Vad gav du för den operationen? Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
Måsen |
Jag kommer inte ihåg exakt. Jag har bekanta på "nyttiga" ställen, ca 2500:- för pumpen och 500:- för fyllningen. Jobbet gjorde jag själv tillsammans med en mektokig kompis, kostade väl några blodiga knogar. |
| Vad kostade bara lagret? | |
Måsen |
Vet ej, eftersom jag lyckade förstöra hela pumpen så köpte jag aldrig bara lagret, men gissar runt 100:- då jag köper direkt från en elmotortillverkare lokalt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.