AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
599

Dräneringsproblem (trodde jag)

[vedder]
Jag har haft problem med vatten som läcker in på golvet, vänster, fram.
Detta var ju givetvis problem med dräneringen från takluckan trodde jag, så jag blåste igenom slangarna med tryckluft.
När detta inte fungerade som jag ville så sökte jag bland inläggen här och såg de där dränerings-springorna i trösklarna blev förklarad.
Ut hoppade jag och pillrade lite - men inte blev det nå´ bättre för den saken skull...
De var inte igenkleggade på något vis så där är det inga problem heller...
Finns det något annat sätt som vatten kan ta sig in i bilen och samlas på golvet där fram eller??

Tacksam för svar / Jonny Westin
[vedder]
Det var inte genom takluckan - utan vattnet rinner ner genom luftintagen på huven och sedan ner via torpeden och läcker in i mitten bakom värmepaketet.
Hur kan vattnet gå den vägen? Ska det sitta någon slags dränering där vid luftintagen också eller? Jag har petat och letat - men jag hittar inget dylikt.
Snälla hjälp!!
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Yo... Kolla så du inte har massa löv o skit som täpper igen. Ska finnas en avrinning från intagen...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
MG
Hadde väldiga problem med vatten på golvet på förarsidan på min E-34a problemet var att det lossnat en gummiplugg i golvet under mattan.Så du ska inte tro att vattnet alltid kommer uppifrån. skummgummit under mattan sög upp massor.Kolla för säkerhetsskull.
[vedder]
Jo men jag vet ju nu att vattnet kommer uppifrån - men annars var det en tänkvärd idé..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.