|
|
|
|---|---|
|
Hej funderar på att köpa en E38 troligtvis 740 men är det en bra motor?? Är det stor skillnad på 750 mekaniskt?? Hur dyra är delarna?? Hur Törstig är den?? 1-2 L per mil är lagom!! Försäkring?? Är det en bra dragbil? Vad säger automatlådan om det?? Några brister på bilen i övrigt?? Vad bör jag kolla vid köpet?? Mycket tacksam för all hjälp jag kan få jag kan ju inte åka omkring i en liten E30 hela livet!!! MVH Peter | |
|
Skulle nog lägga ett ord för 740. En bra mkt. dragbil är det men det begränsas snabbt om du inte har E-körkort. Snitt förbrukningen på min 740-E38 är i stad ca 1,5 samt långkörning i medelhög hastighet ca 1,15-1,20. Körde nyligen 900km från norra Tyskland till Stockholm med en snittfart enl. färddatorn på 121km/h, en last ca 400kg (vin/öl) samt tre pers på 1,18 l/m. Otroligt bra siffror enl. min mening. Anv. sök inlägg så kommer du att hitta hur mycket som helst att läsa. Var du än gör så kolla upp servicehistoriken. En 30000 milare kan mycket väl stå på 15000 utan att du ens anar det. Köp en 96 eller nyare. Har faktisk lite förbrukning siffror på en 750iL-96 med tillkopplad 1500kg husvagn. På hundra mil fick jag ett snitt på 1.56 l/m. Förbrukning är oftast fö. inget man speciellt bryr sig om på dessa vagnar när man väl har en. Det kostar ju som sagt att ligga på topp ;) Lycka till ! Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Tjena Millberg kul att du har kommit på bätre tankar i BMW livet. Jag har haft både 740iA och har nu en 750iAL båda i E38. Trots det lika utsendet så är det mycket som skiljer sig på bilarna. I 740 sitter det en V8 motor med modernare teknink än V12. Vid vanlig körning så kan man komma ner 1,09L/mil med V8an. Men med V12an är det svårt att ens komma under 1,35L/mil Och om du tänker ha bilen som dragare så tror jag att V8an blir mest ekonomisk i längden. Men V12a är V12 och vilket ljud sen. Sen utöver motorn så är det helläder och mer trä inredning i 750. Medans övriga E38or har formsprutade plast delar med läder och trä. 12-Pack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.