AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
436

ang :ryckigt gång i E-46

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
som de flesta andra så har jag också en ryckigt gång i min 323a men nu fick det va nog så jag lämnade in den hos BMW , enligt de så är det kopplingen som hugger , de sa att byter jag det så försvinner det men de hade ingen aning om varför det är så ""kopplingen är inte slut"" får kag tillägga , ((det skulle inte hjälpa att slira på kopplingen sa de)) vad kan jag göra tycker ni ? borde inte BMW kunna fixa det utan att ta betalt , jag menar det är inte nån gammal bil o jag har inte lust att lägga ut de pengarna för byte av kopplingen för att få bort det eller om nån anledningen till varför den hugger ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
stefannorr
Har samma på min framförallt ettan från stillastående typ vid trafikljus..har lagt ner drygt 20 000 kr på slitdelar mestadels på 1 år och nu då ev kopplingsbyte sen är det väl dags för bussningar m.m?..trodde verkligen att kvaliten skulle vara betydligt mycket bättre på BMW bilar,har innan BMW haft 2 hondor en accord och en civic båda med likvärdiga mil cirka 10 000 utan några problem alls,så har allvarligt börjat fundera på att byta märke igen.
OBS! bilen är fullservad.
stefannorr
Lite förtydligande, BMW har ja ägt i 14 månader..Honda Accorden hade jag i 9 år utan en enda service! tror ja bytte spindelled och bromsklossar under dom åren.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det roliga är att av alla BMW som jag har provkört pratar om vännernas BMW så är det bara min som hoppar o rycker tråkigt men sant

stefannorr
Ja man får väl byta koppling sen och hoppas de är de sista på ett tag,men då är det väl den berömda klimadisplayens tur*L*..eller något annat!?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
allvarligt talat så tror jag inte att det skulle va kopplingen för då skulle det hugga till hela tiden o inte då å då som är i det här fallet oftas när man har hamnat i trafik ett tag och att det är varmt

Deliq
Är det inte fråga om det s.k. "sticky pedal"-fenomenet som tydligen är rätt vanligt på e46 ??
Det har diskuterats här Länk samt
på ett annat forum Länk

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.