|
|
|
|---|---|
|
som de flesta andra så har jag också en ryckigt gång i min 323a men nu fick det va nog så jag lämnade in den hos BMW , enligt de så är det kopplingen som hugger , de sa att byter jag det så försvinner det men de hade ingen aning om varför det är så ""kopplingen är inte slut"" får kag tillägga , ((det skulle inte hjälpa att slira på kopplingen sa de)) vad kan jag göra tycker ni ? borde inte BMW kunna fixa det utan att ta betalt , jag menar det är inte nån gammal bil o jag har inte lust att lägga ut de pengarna för byte av kopplingen för att få bort det eller om nån anledningen till varför den hugger ? Keep Your Distance This is a BMW ;) | |
stefannorr |
Har samma på min framförallt ettan från stillastående typ vid trafikljus..har lagt ner drygt 20 000 kr på slitdelar mestadels på 1 år och nu då ev kopplingsbyte sen är det väl dags för bussningar m.m?..trodde verkligen att kvaliten skulle vara betydligt mycket bättre på BMW bilar,har innan BMW haft 2 hondor en accord och en civic båda med likvärdiga mil cirka 10 000 utan några problem alls,så har allvarligt börjat fundera på att byta märke igen. OBS! bilen är fullservad. |
stefannorr |
Lite förtydligande, BMW har ja ägt i 14 månader..Honda Accorden hade jag i 9 år utan en enda service! tror ja bytte spindelled och bromsklossar under dom åren. |
|
det roliga är att av alla BMW som jag har provkört pratar om vännernas BMW så är det bara min som hoppar o rycker tråkigt men sant Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
stefannorr |
Ja man får väl byta koppling sen och hoppas de är de sista på ett tag,men då är det väl den berömda klimadisplayens tur*L*..eller något annat!? |
|
allvarligt talat så tror jag inte att det skulle va kopplingen för då skulle det hugga till hela tiden o inte då å då som är i det här fallet oftas när man har hamnat i trafik ett tag och att det är varmt Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
Deliq |
Är det inte fråga om det s.k. "sticky pedal"-fenomenet som tydligen är rätt vanligt på e46 ?? Det har diskuterats här Länk samt på ett annat forum Länk M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.