AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.364

Värdera min E39 528i M-paket + Läder + Navi + 18

Sida 1 av 2
Hej, jag har satt ut min bil på annons. Kan ni hjälpa mig att värdera den. Jag har tittat runt på mobile och bytbil, där ligger de 250 000:- se länk: Länk och då har inte denna Navi och 18 som min har.

Här är länken till min , det är en 528 -2000, 6700 mil, M-paket + Läder + Navi med TV
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tycker du har satt ett vettigt pris på en mycket!! fin bil.
(Det är vad BMW begärde för min 528-96 år okt-2000.)

///MVH Hasso
Länk

Gäller att hitta någon som uppskattar det låga miltalet och inte väljer en 530 med lite mer mil på. Spontant känns 239 KSEK för en 528 sedan från 00 som knepigt att få ut....men kan inte annat än önska dig lycka till!

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Snygg bil! Import antar jag?

Får du ut det du begär så får du vara glad. Hade det varit en touring hade den förmodligen varit lite mer lättsåld, e39or rosar ju inte marknaden precis.

Lycka till!
simon_en En 530 med M-paket och Navi kostar mer åt 300 hållet även om milen är högre.
Acey, om du letar efter en BMW 528 med motsvarande min Utrustning så ligger alla högre. Jag har satt mig lägst eftersom jag är Privatannonsör och inte kan få ut lika mycket som Bilhandlare. Men jag är ändå nyfiken, vad tror att jag får för bilen enligt dina erfarenheter?
Låter väl ganska rimligt MEN 18" fälgarna gör mindre på priset än vad du hoppas ( tyvärr)
Det skull t.ex. göra på en 328 17" eller 18" på en E39 spelar dom flesta köparna mindre roll , TV/ navi är däremot nåt som drar upp priset ganska rejält då det är lite "mode" i att ha TV /navi

Glöm inte berätta sen hur det går om telefonen glöder eller det är tyst som i graven ...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BMW528M: Det var längesen jag handlade med e39 (år 2000 sist). Dock har jag haft lite koll på en 530-540 senare modell och utan att reflektera så mycket över pris 533 vs 540 och 528 så har jag märkt att framförallt sedanerna varit på annons länge utan att bli sålda. Vissa objekt har jag senare hittat på en annan firma, dvs en firma har helt enkelt sålt bilen till en annan firma. Även om priserna har varit bra. Verkar som Touringmodellerna säljs lite enklare.

En annan sak som bidrar är att det är svårare för en privatperson (även om priset är bättre) att sälja en bil i denna prisklassen.

Exemplet på bytbil är svensksålt vilket är ett plus för många och har rullat några mil färre. Dock saknar NAVI. Jag skulle tippa på att den bilen går för runt 240-245' beroende kanske på om man har inbyte osv. Den kanske går för 230-235 inkl 18"arna?

Mycket snygg bil som sagt, jag hade jag varit ute efter en fräsh e39 så hade det absolut varit en bil jag tittat på.

Okej, tack allihopa jättemycket för hjälpen, det finns ju självklart viss prutmån på bilen. Jag är inte omöjlig att förhandla med ;)

BMW528M,

våra åsikter går isär vad gäller pris på 530...hittade denna:
Länk

vid en snabb sökning på mobile....eftersom din är importerad som beg kommer du att jämföras med de billigaste i tyskland....en trist och ofta inte rättvis verklighet....

/Simon
Hej simon_en,
Denna var ju en touring, inget M-paket, inget läder, inga vita blinker, inga 18. Men som sagt det beror ju på vad man är ute efter. Det gäller för mig att hitta en köpare som uppskattar en så generöst utrustad 528, men tack ändå för ditt engagemang och tack för att du önskade mig lycka till ;) och ni andra också förresten
you got mail >> simon_en
Bmw528M Jag är fortfarande sur på dig, du hann köpa bilen före mig =) Köpte en likadan från samma firma....
Har du fått bilen såld ? iså fall vad fick du ?
Ska nämnligen sälja min med, Verkar inte vara ngn större efter frågan då jag annonserat.
Mvh Petri

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Brorsan har en svart 528iM -00 med 18" fälgar, 8100mil. (finn på BMW börsen) Annonserad för 195', och inte en tillstymelse till hugg. Troligtvis så får han, och även du krypa ner en bra bit i pris.
Din bil har mer utrusning än brorsans, så det kanske är värt 10-20' extar, men att få ut över 200' blir mycket svårt.
Sålde min 528iT -99 igår, så jag har en viss erfarenhet av marknaden så att säga.
//Marin
snålwerner- Jag har fått ett bud på 215K, Jag har satt ett pris på 229K men ville inte släppa bilen för det priset. Vad köpte du för något istället då :)

Det är ju semestertider nu också då är det lite mindre efterfrågan, det släpper lite mer i Augusti. Jag har fått ca 10 samtal, många vill gärna byta in sin bil.

Marin, jag tittade på din brors 528, eftersom den saknar skinnklädsel, så blir det svårare i den klassen att sälja den. Men jag tycker att den verkade vara fin, det kan ta tid ibland. När du får en intresserad så kommer det alltid flera samtidigt.
Förtydligande, alltså jag ville inte släppa bilen för 215 som budet var. Mitt nuvarande pris är på 229K
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Skinnklädsel är som mest värt 15000:- extra, så mycket kostar det att köpa en komplett läderinredning.
//Marin
Marin,
Ok Skinnklädsel kostar minst 15000:- extra(hur snyggt blir det om det inte är från fabrik?), Navigator kostar minst 15000:- extra. + Allt jobb man måste lägga ner och då får du dessutom inte ens originalgrejor.
Bmw528M Var så nära att åka ner till Gbg europabil 2 dagar innan du köpt den =)
Köpte istället en Bmw 523 M-pkt svart ,skinn,step,taklucka,pdc, mm.. Betalade 225 Måste erkänna att din är bra mycket fetare !
Varför vill du sälja ?
Du ta budet på 215 annars får du nog ångra dig....
Mvh Petri

Svart 523 med M-paket är bra fet också :), jag funderar nog ändå på att inte sälja bilen. För att jag älskar den verkligen den passar mig perfekt och har allt jag behöver + lite till. Men jag är sån som person att jag tycker om att byta bil ofta, känslan av att ha en ny bil är oslagbar. Jag har lagt ner en del pengar på min bil för att få den som jag vill ha. Bla Ditec, nya Bridgestone m m

Varför vill du sälja din bil då? Den är ju jättefin, såg att du också bodde i Järfälla, måste få chansen att titta på din om jag får?
Själv klart ! vart bor du ?
Hehe jag är likadan, kul att byta ofta !
Känns endå som om man bör sälja pga av pris raset....
Nästa helg är det ju (raggar träff) på Barkaby flyg fält, finns en hel del fina bilar där förutom raggar bilarna =)
Du kan väl komma dit ?
Mvh Petri
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.