|
|
|
|---|---|
| Hur felsöker jag enklast min icke fungerande bakre torkare på min E39 Touring år 1999? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var ju en klurig fråga, vad är problemet helt död eller?? Har den stannat på fel ställe eller blivt överbelastat så ska den kunna återställa sig så småningom av egen kraft. ///MVH Hasso Länk |
|
MEN är det inte så att dit problem är följande (Liten bug i E39ans logiksystem): Slår man av bilen men bakrute torkaren halvvägs stannar den där och nästa gång du startar är den död ( går inte att få att röra sig från läget halvvägs på rutan) såvida du inte då gör på följande ologiska sätt: slå av baktorkaren, slå av tändingen, slå på tändningen igen ( torkaren går tillbaka) slå sen på torkaren igen och allt är bra igen Sen kan du t.ex. sök på ordet "baktorkare" så får du en del intressanta trådar där kanske symtomen stämmer med ditt problem Lycka till Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Demontera hela torkararmen på rutan, smörj delarna med ett bra fett, det var lite krångligt, men nu går den som en klocka | |
Colle |
Ett standardfel på E39 Touring är de rent ut sagt usla kablagen som går uppe i gångjärnen och ner i bakluckan. Har skarvat X antal kabler i både vänster och höger gångjärn. Kabelbrott på kablarna här kan ge de mest underbara fel tex att torkarn inte funkar, öppningan av luckan eller glasluckan inte funkar osv. Colle |
| Igår släppte den fjäderbelastade styrpinne som sitter i den lilla hävarmen på insidan av glasluckan på min Touring. Denna styrpinne går ned i det hål som finns där torkarmotorn sitter (på insidan av plåtluckan). I mitt fall ser det ut som om en spårring har hoppat loss och därmed också styrpinnen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.