|
|
|
|---|---|
|
Bilen startat inte, eller den går mycket dåligt om den startar för att sedan stanna efter några sekunder. Om man försöker starta och den ej går igång så brukar det lukta bensin. Impulsgivaren är hel. Den får bensin men jag saknar det första "surret" ifrån tanken när jag vrider på tändningen, "surret" kommer först när jag försöker starta. Bränsletrycket vid insprutningsbryggan är strax under 1 bar. Bränslerelät fungerar. Tacksam för ideer. /Per | |
|
låter som bensin pump eller som bränsletrycks regulatorn. När du mätte bränsle trycket prova du med att vika retur slangen då? Bränsle trycket ska ligga runt 2,8-3bar |
|
|
Jag vek inte returslangen. Vad ska hända då? /per |
|
|
Provade att nypa igen returslangen, ingen större skillnad, möjligtvis gick den ännu sämre. När jag slår på tändningen får jag inte 12 volt till pumpen, men när jag försöker starta får jag 11 volt. Om jag kopplar förbi relät så har jag 12 volt till pumpen. När jag mätte trycket direkt på utgående ifrån tanken fick jag bara 0.4 bar. Om det är bränslepumpen, vågar man köpa en begagnad pump eller ska man satsa på en ny? Brukar de gå sönder ofta? /Per |
|
|
Ingen som har något tips? Jag har provat en annnan pump, det blev inget bättre. Hur kollar man bränsletrycksregulatorn?? /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.