|
|
|
|---|---|
Leibel |
Tjenare Har ett irriterande jordefel på min 318 -84a, hastighetsmätaren slutar ibland att fungera, om man sitter å knackar på panlen så kan den rycka till igen. Har kollar givaren i bak å den verkar ny även kablaget till givaren... Finns det nån jordpunkt som man bör kolla eller ska man helt enkelt acceptera tt mätaren är kass? Mitt handskfack går inte öppna, vill inte förstöra det eller panlen genom att bända ned det, hur lossas det lättast? Tycker enna bilenv erkar riva på två hjul bra mycket lättare än min förra 318 e30, finhns det olika sorters diffar? förra va en -87a Tll sist, hade e30 323 nån annan typ av värre diff? Jämförde en 320 och en 323 diff bredvid varrandra och 323ans var större. MVH Leibel |
|
Angående hastighetsmätaren så ligger nog felet i mätarhuset, eftersom den kan komma igång när du slår det. Öppna huset och kolla alla lödningar, löd om alla lödningar som ser misstänkta ut. Fungerar inte detta så kan du köpa ett beg. instr. hus på skroten. Angående diffen så kan det vara så att din nya 318 har en original lamelldiff på 25% (extrautrustning). 323 har (såvitt jag vet) samma diff som alla andra. Lamelldiffen var tillval även på den. |
|
| jasså... pegugeot raggarn har konverterat till ett riktigt märke :) | |
Leibel |
japp, sålde av puggen i helgen =/ Synd, va en kul bil, hängde med nån gammel 535a =P Va kanon nöjd med min förre 318 även om den motorn skar så illa att enbart växelådan fanns att rädda så skaffae ja mig en till =) Går snålt å kvaliten är hög på en såpass gammal bil samt att den är förbannat kul att leka med i ronellerna =) Ska testa att pilla isär panelen och kolla lödningarna, antog nästan att det kunde vara nått i en stilen som Carl L säger att en skulle va utrustad me nån sån diff. Bara handskfacket kvar, kompisehn hade samma fel på sin å han bara slet ned det, vill inte ha söner saker i onödan =/ |
|
oki.. jo min polarens handsfack fastnade också, han tog en skruvmejsel |
|
| vad fick du för den btw? | |
Leibel |
min ensak, men jag fick så jag blev nöjd iallfall |
Leibel |
Har pillat lite med insrumenteringen nu, resultatlöst =/ Får testa köpa ny hastighetsmätare. btw... hur läcker man ned den otroligt irriterande "Inspection" lampan? |
|
Leibel: kolla här så får du en aning om hur du ska göra! Länk Sedan finns det återställare att köpa men dessa kostar ca 500 kr! An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! |
|
Leibel |
imponerad av GDS delen på denna sida! tackar för tipsset, lampan är nu släckt men istället lyser 5 gröna =/ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.