|
|
|
|---|---|
|
Fick en chock imorse när jag ute på parkering hittade min bil upplåst,avlarmad och med alla 4 rutor exakt till hälften nedhissade ??!! Inget larm har gått , jag sov i husvagn 2,5 m ifrån bilen och hade stenkoll på onormala ljud m,m.Helt oförklarligt och inget kul direkt.Började findera vad som kan ha hänt och vet att det stog en e46 bredvid som farit innan min upptäckt ,kan den ha "spökat" med min frekvens på fjärren eller är det ngn som försökt mixtra med upplåsningskod eller så?Kan man inte lita på orginal låsn/larm?Ngn som varit med om liknande? | |
|
Jag har en E34 och fick vara med om detta Länk , inte riktigt samma sak men man blir rädd.... är det ngt som saknas i bilen? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Jag hade plånbok+mobil+digitalkamera i bilen för jag tyckte det var säkrast eftersom det var larmat men inget saknades! Det är därför jag misstänker elektroniken ,tänk om detta hänt på obevakad plats... Är det tekniskt möjligt att fjärren till den e46 som stod bredvid störde? |
|
|
Våra firmabilars ( Opel Vivaro) fjärr tycks kunna utlösa larmen på VAG bilar i närheten.. Ett tryck på lås eller lås upp triggar larmet ( överfallsfunktionen ??) i VAGen fler gånger kan man lyckas, samma med bägge Oplarna och just VW och Ådi... märkligt Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag hade lämnat in bilen för kontroll... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Jag har pratat med verkstan och dom vill gärna kolla och se om det syns ngt i loggarna på diagnossystemet. Tveksam om dom hittar ngt men jag tror inte jag törs lita på lås/larm efter detta |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns mycket som kan störa systemet ligger i frekvensen 315-433,92mHz- trådlösa hörlurar, radiosändare,modelleksaker,garageportsöppnare, telemetrisändare, byggkranar, huslarm, radiostyrda eluttag, radioringklocka för personsökare,Tv.radiosystem typ backkanaler fjärrkontroll för TV industrianläggning mm.mm.mm ///MVH Hasso Länk |
|
Även jag kom ut en morgon för några veckor sedan med samtliga sidorutor nere samt takluckan öppen. Detta är ju vad som händer om man håller öppna-knappen inne på fjärrkontrollen en stund så förmodligen så hade jag haft något annat i samma byxficka som legat emot och mig ovetandes låst upp bilen då den var parkerad 10-15 m från bostaden. Finessen med komfortöppning/låsning är säkert användbar ibland men kan alltså också vara lite riskfylld att ha. Tänkte aldrig på att det kunde ha varit något annat som avgett samma frekvens och därmed öppnat bilen. Är detta vanligt för det känns ju lite otryggt... _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Äckel Opeln har en trevlig finess för just detta: låser man upp med fjärren utan att öppna en dörr inom en viss tid ( nån minut) låser den igen, bra finess fast det är en Opel... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Som sagt om du råka trycka in öppningsknappen inom flera sekunder så avlarmar du och låser upp bilen samt att alla rutor åker ner. Du kan mycket väl gjort det utan medvetet eller så kan det vara störningar. |
|
|
Jag tror inte att det är "komfortlåsn" alt. klämd knapp till fjärren då den hängde snyggt på en krok. Dessutom var alla 4 rutor exakt likadana i position exakt på mitten ngt sorts default läge?Jag har provat med att hålla inne upplåsn. knappen och det är omöjligt att stanna alla rutor på mitten fast jag står bredvid och ser när jag skall släppa.... Så min egen teori är störd av ngt (eller ngn) ,kommer hädanefter att sova som fantomen dvs med ett öga öppet ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.