|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hur tror ni min 535i -90 (orginal) gör sig mot polarens Honda Prelude 2,0 -89, tror jag kan få de tufft med tanke på att hans väger typ 500kg mindre... Men vad tror ni? /// Nicke | |
| Kan jag aldrig tänka mig, men jag vet ju inte hur du kör ;) | |
Shady |
ligger helt jämt me brorsans 325 -91 när vi har tävlat så vikten har kanske inte så stor betydelse.. du kanske vinner om du plågar ur ordentligt på växlarna och är snabbare än han på att växla |
| Är det inte felhjulsdrift och runt 150 hk i en prelude? Vet att det är fyrhjulsstyrning på den, men är det turbo måntro? | |
|
Greenberg - Stämmer bra de, ingen turbo. Fick åka en provtur i den och tyckte den gick riktigt bra, och kammen (nock) är sliten på min så jag vill inte dra över 5000 rpm. Kan ju va som så att den inte är lika väl isolerad så att det känns som det går fortare i hans.... jaja vi får väl testa =)) /// Nicke |
|
Perkka |
Tycker du borde ta honom... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Är det mycket kurvor och få rakor så är det mycket mera körteknik än bil det hänger på.... förmodligen också därför jag vann.... prelude är rätt slö när den ska ta sig ut ur snäva kurvor, det var där jag tog igen.... jag har tävlat mot en prelude 180 hk (eller om det var 185 hk) och jag vann... så det borde inte vara några problem för dig att vinna... men sen beror det på om ni ska köra rakt fram eller på kurviga vägar... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Ska bli ett rakt fram race på lämplig plats nån dag =) | |
Makke |
Då vinner du utan problem... |
|
Kameraten min har en prelude 2.0i 16v 89 mod...vi har testet bilene mot hverandre flere ganger...bilene er ikke trimmet (unntatt at han har kon-filter) og jeg drar så vidt fra han hver gang(har bare testet fra ca 60-150) Jeg har også prøvd delebilen min(323i aut.) vs en prelude 2.3i aut. 92 mod....og den klarte ikke kjøre fra meg:) tror nok han ble litt skuffet,for bilen min såg ikke så veldig sprek ut Så jeg tror du kjører lett fra han:) lykke til:) |
|
|
Ska ju inte vara några problem för BMW´n om du sköter växlandet korrekt..har ni förresten testat än?' //Roffa -------- Min BMW - Länk |
|
| Inte testat än, blir kanske till helgen. | |
|
kasta in en näve ris under hans bil o säg att den läker mot en riskokare borde du ju vinna den kändes nog bara pigg för den levde om så förbaskat |
|
|
Du behöver inte oroa dig, jag har haft en Prelude, den har inte skuggan av en chans mot en 535:a!! The Dude |
|
|
tävlade mot en kompis Prelude V-tec med min 528i 86:a.Hade bara annan kam och extractor i min.Vi låg rätt jämnt till 100-120km/h.Sen hängde den inte med mer. Drive Like U Stole It!!!!! |
|
Perkka |
Tyckte väl :) www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| klart att du drar en moppe... | |
|
Hmm, han inte med nåt race då Preluden förra veckan tog en närma titt på en betongvägg....:( /// Nicke |
|
| Hmmm, ta upp denna diskussionen på Honda-klubbens hemsida och kolla om du får samma kultiverade svar... | |
|
En Prelude har 136hk i 2,0 16V om inte jag missminner mig. Och visst går dom mycket bra föe den effekten. Men det är mest i kurvor en Prelude utmärker sig. Så jag tror inte att du skulle haft några större bekymmer att köra ifrån honom. Men jag kan tillägga att Prelude är en väldigt rolig bil att köra. För den är väldigt stabil och trevlig i kurvorna. Så kan man om man vill leka på breställ (trots framhjulsdrift). Den är ovanligt trevlig på ställ för att vara en framhjulsdriven bil. Jag gick på ställ med min på torr asfalt utan att använda nån broms. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.