|
|
|
|---|---|
| Har jag bara otur eller är detta ett vanligt förekommande fel?? Bilen är lugnt körd, väl servad och har varit helt problem fri utan minsta oljud, vatten eller olje förlust. då detta är en kostsam historia vill jag veta om jag riskerar samma fel eller liknande igen. | |
|
du har nog bara otur, kamkedjan är i princip outslitlig bara man håller efter den! när du ändå håller på, byt spännare +lite till som har kontakt med kedjan (ingen kendja är starkare än dess svagaste länk). du kan haft den oturen att kedjelåset brustit, inspektera och återkom Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
| Måste vara väldigt ovanligt! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det är ovanligt, med kamkedjebrott . Har nog bara bytt på ett par bilar som rasat, en var en SAAB triumphmotor.bla. och det är länge sedan, det var den bil som var vanlig förr Nu kan det tyvärr kanske dra med sig en massa andra otrevligheter såsom krökta ventiler mm är ju mera så än det det klarar sig. Men är de ok så köp en trisslott. Och byta allt som går i kedjesträckar väg,och drev mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej på er! Jag tog en semester tripp till tyskland och inhandlade en motor från en voltad 325 -94 som bara har gått 11800mil (enligt skroten.....) den verkar ok utan olje läck osv. Det var ett klart billigare och snabbare alternativ än att lämna den på BMW verkstad. Vad jag förstår får jag använda olje tråg och pickup från den gamla motorn, det återstår att se... jag ska byta i helgen har jag tänkt. Tack för snabba svar, fler tips mottages glatt. Tipps på vad jag ska göra med den gamla motorn mottages åxå glatt :o)) |
|
|
Blir det bökigt att byta utan att ta med automaten?? något annat att tänka på? Skall jag införskaffa något verktyg som inte ingår i standard uppsättningen?? Tacksam för svar //Tony |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.