AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.222

Läckande packning styrväxel...

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Nån som har haft detta fel o kunnat åtgärda det på nått smidigt sätt. BMW säger byt styrväxelen pris 7500:- + jobb, för att en packbox värde 10:- släper igenom några droppar i veckan...

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tillägg: en Z3 1,9 -97....

Deliq
Prova Omega 917
Länk
Funkar alldeles utmärkt för småläckande packningar.
Kostar en tjugondel av ovanstående...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Man tackar.... =)

Min styrväxel glappa lite enl. M-testet. Kollade med BMW som menade på att det var normalt med lite glapp ("väldigt ovanligt, jag har sett upp till 12k mil utan problem" -BMW Förenadebil). Han menade på att feta sulor fram var lite av boven i sammanhanget (möjligt?). Han sa iaf att de endast byter hela modulen, som kostar 7500 (som du säger). Sen tillkom ca 4h jobb á 950/h. Har för mig det landa runt 12000. Har inget problem med det men bra å veta.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Vad är en styrväxel?

/eFx
Deliq
Det är den lilla burken (snäcka alt. kuggväxel) som omvandlar rattstångens rotation till hjulvridning. En servoassisterad styrväxel kan läcka hydraulolja då oljan är trycksatt (av servopumpen).

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tack för assisten Deliq... =) Beställt Omegan nu för att se om det gör nån nytta... återkommer med resultatet för er som är intresserade...

Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Men grabbar tänk då på :"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" hehe

He makes the sign of a Z

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Finns en poäng i det....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.