|
|
|
|---|---|
|
Hej Kollar runt då jag har huvudförfallodag i augusti Det skiljer över 2000 kr mellan de två första bolagen jag ringde per år för helförsäkring. Tänkte att någon här vet var man försäkrar en 740 billigast. (Småstad, villa, 1000 mil/år) Mvh Sune | |
|
Hos If har jag mina två 740:or försäkrade. Bor dock i Stockholm så det finns säkert något annat bolag som kanske är bättre på landsorten. If var föresten 4500:- billigare än Dial's BMW-försäkring. If och Dial är ju tom. samma bolag ! :O. En flytt av samtliga försäkringar till samma bolag är dock att förorda för att få ner priset. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Det här är såå skumt.. Jag har precis försäkrat min 735iAL -98 i BMW/Dial/If och de var 1500:- billigare än If (!) och flera tusen billigare än LF och många tusen billigare än T-H. Deras "klassningar" osv verkar helt galna, för min E32:a är 50% dyrare på mig än min 735:a (som rimligtvis är värd minst det dubbla) medan samma bilar på andra gett precis motsatta resultat. Det verkar som att alla som jobbar på försäkringsbolagen höftar till något som sedan inte går att ändra. // CLiFF |
|
|
Sune_K Kolla med Sockenbolagen där du bor. En kompis här i Umeå tog sin 730 -89 hos dom och det var billigt sa han. Vet dock inte vad han betalar men han är snål det vet jag så om han sa billigt kan det ju inte vara så hemskt ändå,,,,,,, |
|
|
Ja konstigt är det. Före det att jag hämtade hem min E38 (1månad sen) så ringde jag If och ville ha ett förhandsbesked på premien (mellan tummen och pekfingret)13500:- Var deras svar. När jag fick hem bilen och fick skyltarna den så kostade en helförsäkring 10700:-. När jag nu två veckor senare har tecknat helförs. så kom jag ner till 9600:-. Är det börspriser på premien ? ;) 9600:- är föresten två hundra billigare än vad jag ger för min E32:a :/ Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Har nu kollat med "Dial/BMW original försäkring" som visade sig vara 3000 dyrare än den jag har?! Ska kolla vidare med If Mvh Sune |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.