AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.214

AutoPrestanda i Malmö

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Någon som har erfarenhet av firman? www.autocprestanda.se
Ganska ny firma där det verkar som om det finns någon knytning till SEAT Center i Malmö.
mackan325
Är inte det samma kille som körde seat-center i lund tidigare och även då importerade en massa skojigheter vid sidan av seatkrängandet?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Kan vara möjligt då en del bilar är fotade utanför SEAT i Lund.
Och då är väl frågan hur det funkade med bilarna som såldes under den perioden.
mackan325
OT, vad gillar du din 206? Sålde min ´01 206 XSi då det kändes som hörselskydd var lämplig utrustning för att köra den.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
206:an är en temporär GoCart som sambon mestadels hanterar...
Helt OK busbil och stadsbil kombinerat, rolig som tusan att dra på lite krokiga vägar med med växellådan är inte något direkt under av precision.
Men är som sagt egentligen en temporär gäst tills vi hittar rätt cab eller Z3 Coupe alternativt Porsche 911.
Jepp "Franzen" killen är samma som hade Seat i Lund tidigare = skojare som åkte i botten.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Spännade att se sina "gamla" trådar dyka upp igen. Om jag inte minns fel var det en Svart Z3 Coupe jag var och títtade på där. Blev ingen affär då historiken var lite märklig på bilen samt at den hade ett missljud från bakaxeln.

206 GTI:n har försvunnit som den temporära gästen den var även om det varken blev cab, Z3 Coupe eller 911 som ersatte den. Blev en ännu mera temporär gäst i form av en Maserati 422 BiTurbo. Vansinne!!!!

Sambon har också försvunnit iofs,dock inte i samma veva som 206:an.

Som det ser ut i dagsläget blir det nog "bara" en bil i form av E60:an om inget extra ordinärt dyker upp.
Suget efter en fin Z3 3,0 Coupe är fortfarande mycket svårt i vissa lägen. Eller en riktigt fin E30 cab.
ErikNilsson
Numera ligger Autoprestanda i Lund (nyöppnat) och de har för tillfället 3 st Ferrari och massa annat godis.
An
291
Antiloop
E38 728iA
@sail

Alla har vi ju olika erfarenheter, smak, tycke osv. Någon är tydligen mkt negativt inställd till Lennart Franzén med partner.

Fakta:

Lennart Franzén, delägare i Autoprestanda, drev tidigare SEAT-center i Lund tillsammans med en annan kompanjon.

LF har sedan SEAT-center lades ner drivit "Autoprestanda".

Autoprestanda ligger på Magistratsvägen i Lund, nära Statoil, och INTE i Malmö. När jag var i "Nybilsköpartagen" för några år sedan åkte jag runt till massor av bilhandlare i Malmö/Lundregionen. Av dessa var det bara Lennart Franzén som ville sälja bilar. Väldigt trevlig och seriös som försäljare. Köpte en fabriksny bil av honom. Alla löften han gav infriades. Bilen levererades (något försenad, ett par veckor bara, väldigt lite för att vara VAG) i det skick och med den utrustning som beställts. Alltid fri lånebil vid service, alltid "service på minuten" om så behövdes, allt som gick sönder på bilen reparerades omgående till 0 kostnad för mig.

Med tanke på vilka RIKTIGA godbitar som tidigare levererats till seriösa bilsamlare i Svea rike så tror inte jag att dessa pojkar är större skojare än någon annan.

Nåja, mina erfarenheter, någon annan kanske har blivit sämmre bemött, vad vet jag...
An
291
Antiloop
E38 728iA
Här lägger man ner massor med tid o energi utan att kolla datum....;(
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tittar på en bil som tidigare köpts in av just Auto Prestanda i Lund, och då är frågan: Är det en "skum" firma?... Har någon färsk information?
Njuren
De sysslar mest med Porsche, åk ner o snacka med Jens, trevlig kille.

58
47
58123
528i -99
jag har handlat bil av autoprestanda lite gömda lackfel som han inte informera om samt utlovade servicebok som sedan aldrig levererades av säljaren var hans ursäkt ...... döm själva
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.