|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad jag kan sälja min 728iA från 97 för, har gått 16000mil. Länkarmar, casterstag, bromskivor, givare, display sam mer bytt mellan 2-4 månader sedan. Utrustning: Multiratt Acc (digital) Asc Skinn Softclose lucka Elspeglar Elhissar Steptronic Eltaklucka 15´baslåda 1000wattsslutsteg 16´rundekerstyling med vinterdäck 18´Ace med sommardäck toyo proxies nästan nytt Sony cdväxlare för 10 skivor Mugghållare fram/bak Bytt exteriört: Vita blinkers fram Klarglas bak Kromadgrill Kromlist på luckan Har säkert glömt en del men just nu sitter jag på jobbet o e lite stressad. Har ej bråttom att få bilen såld. Bilder finns på Sheckhefts car domain sida: Länk Den blåa bilen. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk | |
|
Lägger till: dubbellarm farthållare checkcontrol rökarpaket standard läslampor mattor i velour makeup speglar fram sidoairbags Har även bytt ut halvljusen till osramcoolblue och parkeringsljusen till blåa. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Plus för exteriör färg och relativt god utrustning (ser fräsch ut på bilderna). Minus för avsaknad av Navi/TV, högt miltal och att det är den "lilla" motorn. Jag tippar på max 130-140.000 kr (då har jag utgått från att bilen är direktimporterad). roadZter |
|
|
Hej, bilen är import i oktober 97, hade rullat 6-700 mil då. Mätarställningen kollad i novation uppsala och bmwgroup i solna. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Tycker att du ska testa runt 130 KSEK för att se om det finns något intresse. Svårvärderad bil....e38 är inte det mest lättsålda just nu då många av potentiella köpare mig själv inkluderad saknar fast inkomst pga lågkonjunkturen i databranschen. /Simon |
|
|
Alla reparationer som jag lagt pengar på tex bromskivor och så spelar ingen roll för priset? Hur kul e det att köpa en ny bil o det första man måste göra e att lägga några tusingar på bromskivor BrRR. El kan jag lika gärna behålla bilen runt 1000mil och sänka priset enbart efter miltalet? Man ser förövrigt många E38or utan den "rättaoptiken" enligt mitt tycke så en redan reparerad snygg bil bör kunnas säljas kanske inte stor skilnad på pris men ändå snabbare. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Soki: Tyvärr får du inget för att du precis bytt bromsar. En nogrann köpare synar sina objekt, och hade din bil haft en trasig display, problem med länkarmarna och kassa skivor fram hade du snällt fått plocka av det på priset alternativt ha ett lägre pris från början. Nu får du se det som en konkuransfördel gentemot andra bilar - din bil är i bra skick! Tyvärr ger det inte många kronor extra men av alla e38or som finns så kanske köparen köper din istället för någon annan? Lite det du är inne på - det är förmodligen lättare för dig att "bli av" med bilen snarare än att du får mycket mer pengar för den. |
|
Scheckheft |
Hej, Simon har nog rätt. Runt 130t. Mvh Scheckheft ______________ 7er träff 26/7 Länk |
|
Hej! Tack för svaren, kommer lägga ut en annons runt augusti får se hur långt jag hunnit köra då=p. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.