|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 728iA från 1997 och en Sony cdväxlare bak, cdn ligger på en radiokanal (typ 93.5) och på sistone har börjat låta knastrigt, som om det var en radiokanal utan täckning. Vad kan vara fel? Har inte varit så innan bara några dagar sedan jag upptäckte det. Tack för svar. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk | |
|
Dålig kontakt. Se över kontakter och kablage. Kan även vara FM-modulatorn som börjat glida i frekvens. Du kan inte få bättre ljud om du söker på nytt med radion? ---- Länk |
|
|
Systemet med FM-modulator är en kompromiss, ger inte full rättvisa åt CD-ljudet osv. Du kan prova att byta frekvens och söka upp på nytt, kan ju vara så att 93,5 används av en lokalsändare. Om du stänger av CD:n så skall det bara komma rent brus ur radion, får inte finnas några spår av annan sändare. Men om man flyttar sig över lite större avstånd så finns alltid risken att man kommer till en plats där frekvensen redan används. FP |
|
|
Hej! Hade innan 2st frekvenser en dålig och en bra, nu verkar d va som att jag inte hittar den dåliga frekvensen alls. Ska försöka ställa in allt igen på nytt. Kablage o sånt sitter som d ska, farsan trodde att jag hade sprängt högtalarna hehe. Ska testa lite senare så återkommer jag. tack för svaren. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Hej, D fixade sig, sökte ny frekvens så blev d bättre.=))) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.