AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
585

Ska väl inte behöva byta katalysatorn?

he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Hej,
Mitt avgassysten har börjat pysa från främre delen av katalysatorn, där själva avgasröret går in i katten. Troligen spricka. Samt trasigt fäste mellan främre o bakre ljuddämparen, en stor bricka med två genomgående bultar, på varsin sida av systemets delning. Dessa brickor sitter monteratde på systemet och kan ej bytas ut.
Jag antar att flera har haft liknande problem. Hur har ni löst detta? Det är ju vansinne att köpa ett helt nytt främre avgassystem, med katalysator, kostar ju hur dyrt som helst! Ta mer om försöka få svetsat är väl en lösning?

Mvh Henrik.
Jag hade ett litet pys där avgasröret går ut ur dämparen bak. Genom att resten av avgassystemet var i fint skick så kändes det onödigt att byta det, så jag köpte en slags pasta på OK/Q8 kommer inte ihåg vad det hette -ljuddämparpasta- eller nåt sånt tror jag det var. Sen applicerade jag det på hålet dit med en plåtbit jag gjorde och satt runt avgassystemet och hålet drog fast biten med en slangklämma och på med mer pasta. Det funkade då fin fint för mig. Höll väldigt bra!
MVH Ola

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
bmwracing
Det är inga problem att svetsa! Busenkelt om du bara tar ner sytemet först...

/ racing
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.