|
|
|
|---|---|
|
såg en annons i dag där dom sålde en 750 93:a som gått 12000 mil,svensksåld och "fullutrustad" utan skinn dom skulle ha 126000(!) för den inte kan dom väl ha höjt sig så mycke i värde eller e dom helt ute och cyklar? ;) | |
|
Jag trodde skinn var standard på de sv-sålda. Däremot kunde man välja till sk. Buffel-skinn för ytterligare 80 lakan. Nej, den bilen får de aldrig såld till de priset. Dessutom har jag svårt att tänka mig att ett autobahnlok som 750 bara gått 1500 mil/år, även i ett land som sverige. Vad en sådan är värd har jag inte en aning om men 750 har inte högre andrahandsvärde än en 735 efter 8 år. |
|
|
Det skiljer mycket mellan 735i och 750i kan jag lova. En -93 ska inte ligga lågt i värde. 12.000 mil är ju ingenting för en 750i. Har sett en som har en som har gått 62.000 mil och den går fortfarande bra. Bara man sköter den bra. Svensksåld, det är ju det alla gnäller om idag att bilen ska vara svensksåld. Det verkar ju bara vara ett plus för de i Sverige. 126.000 kr låter ganska mycket när man kan få en bra för hälften. Men jag tycker att den ska ligga någonstans vid 100.000 kr, med tanke på hur mycket den kostar ny och vilken bra bil det dessutom är. Stå på er alla 750 ägare. //Schnitzer |
|
|
Håller med Stoffe om att priset för den 750:n är sannolikt för högt. Priset ligger ungefär i nivå med de billigaste e38orna (740 och 730 främst) vilket inte gör valet så svårt. Dock är värdet mycket svårbedömt...kanske går det att få ut bra med pengar om de mot förmodan hittar rätt köpare....undrar vad de har bytt in den för..... Simon |
|
|
Hej. 750 är alltid en 750... så den kommer alltid att vara en lite speciell bil. Men ett pris runt 80.000:- om miltalet stämmer torde vara rimligt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Är bilen lika fin som den borde vara efter bara 12000 mil så tror jag värdet ligger vid 70-90'. Håller inte med om värdet 735 vs 750, utan 750 ligger en hel del högre än en 735:a. De billigaste E38:orna ligger ganska lågt i pris i jämförelse med E39:orna. E38:an börjar vid ungefär samma pris som E39:an, strax över 110' och då får man ju en större motor i E38:an! //Daniel |
|
|
Dannemann, at ta med i beräkningen är att e38 kom i juni 94 och e39 i december 95, dvs 1,5 år.... Simon |
|
|
Visst är 750:n BMWs flaggskepp och är en fantastisk bil. Men om man läser begagnat tester ( i bl a Tek.V)på 7 serien framstår dock 750:an "...som tillsammans med Porsche 928 bland det mest riskabla begagnatköpet man kan göra". "Ekonomiskt tivoli" är bl a termer som nämns i samma test. Tror att prisskillnaden mellan en 735 och 750 när det gäller E32:an ligger runt 20', inte mer. |
|
|
Tjenare. Heh, hade en 928S för några år sen. Gick fint.. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.