|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Nej nej, jag kommer få låna hem en då :) Och strax därefter kommer jag bestämma mig manuell/smg. |
|
|
acey: okej, okej:)) Jag ska höra mig för om hur smg var senare i veckan rapport senare....ok? |
|
| Japps låter kanon, jag har läst kanske 20 st och snackat med folk men det blir inte samma sak som att provköra. Dock kan man ju få reda på en hel grejer som man ska testa/veta när man provkör som är intressant. | |
|
Halla. Jag har sedan en tid jobbat i Mercedes-staden Stuttgart men har ända skaffat fram en kontakt för nya Z4. Tror jag kan fixa en i Sverige körklar 3,0:a med i stort sett allt för 41.000 Euro. Lovar dock inget än, har inte järnkoll pa skattereglerna just nu. Priset är beräknat utan tysk moms men med svensk moms och vad jag vet i nuläget räcker detta tillsammans med reg.besiktning och skrotningspremie. Om intresse finns kolla: www.bilannonser.se och sök z4. Där star utrustningen. I stort sett allt, ej träinlägg, MD-spelare, New england läder och TV-funktion. Mvh Martin |
|
|
När man köper en bil i Tyskland, så får man bara problem med momsen om bilen är nyare än 6 månader eller har gått mindre än 600 mil. Då, och bara då, måste man betala moms i Sverige. Köper man alltså en bil som är äldre än 6 månader och/eller gått mer än 600 mil betalar man ingen moms vid import till Sverige. Om handlaren i Tyskland tar ut moms eller inte är inte intressant för dig som köpare, det som är viktigt för dig är att bilen faktiskt kommer kosta dig det pris man kommer överens om. Ovanstående gäller bara om man importera en bil för privat bruk. Importerar man sådeles bilar och säljer dom direkt fungerar det inte. Men det kanske ni redan kommit fram till? =) /eFx |
|
|
OK, alltsa.... 41.000 Euro är inklusive svensk moms pa 25% men da kommer alltsa problemet att jag inte far ta in en ny bil och sedan sälja den vidare som "begagnad". Finns det nan form av lagstiftning som säger att men som privatperson inte far sälja nya bilar? Om jag nu köper en bil här nere, kör upp den till Sverige och regestrerar in den. Kan jag da inte sälja den vidare som "begagnad"? Köper jag en ny "svensk" kan jag väll utan problem sälja den vidare efter 50 mil? Om jag dock tar hem bilar som är äldre än 6 man. och rullat minst 600 mil kan ga igenom ovanstaende förfarande 5-6 ggr. per ar utan att skattemyndigheten eller annan myndighet tar illa upp ?? /M. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.