AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.248

Lätt begagnad Z4 redan billig?

Sida 2 av 3
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Och momsen betalar du i Tyskland.
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Jag känner inte till hur mycket tullavgifterna är men antar att det är som med allt annat man importerar en viss % på värdet .eller kanske så är det inga på en beg bil, eller låga inom EU, hursomhelst skulle det vara intressant att veta vad en z4-3.0 kostar när allt är klart och den rullar i sverige , och förhoppningsvis inte har varit en söndersmiskad prov bil

He makes the sign of a Z

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Finns inga tullavgifter inom EU, det är ju ett av syftena med unionen. Det du får betala vid import av en beganad bil finns listat i importguiden, ta en titt där så är det ganska lätt att räkna ut hur mycket det slutar på registrerat och körklart på gatan här hemma i Svedala. Det enda som kan tänkas ställa till det är om bilen inte gått särskilt långt eller om den helt enkelt inte är gammal nog för att betraktas som beganad. Men, som sagt, titta i Importguiden så får du svar på va dsaker och ting kostar. Du kan även gå in på vägverkets hemsida, www.vv.se, och ta en titt där.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle tippa på men inköpris + 7.000-10.000 i total importkostnader. Sen har man 100.000 att köpa glass för.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Glass är gott! =) 15-20.000 kr i importkostnad om man låter en firma göra det.

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DanneZeta: Ja och det gör man nog inte om man inte har blykoll. Ja kombinationen roadster + glass är oslagbar :)
Jag klämde lite på en audi a4 cab 3.0 idag. Snygg bil och väldigt skön glidarbil. Dock samma prisnivå som en Z4 och då är det nog inget snack om vilken man väljer...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Håller med om att A4'an är snygg, men den ser lite för snäll ut... i alla fall jämfört med Z4'an. När det gäller import av Z4 så är det nog inte lika stor risk som vid import av t ex en 540 -97 eftersom Z4 är en "ny" modell med få mil på mätaren. Kan man bara kolla ut ett exemplar via internet och telefon på t ex bmw.de först och sedan låta en firma hämta bilen med någon typ av garanti så är man nog på den säkra sidan.

roadZter
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
momsen då hur mycket är den på i Tyskland ? risken bör ju dessutom vara relativt stor att det är en demobil man får. men det är ju klart 100 loppor till glass :-)

He makes the sign of a Z

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
krokodil: Risken är nog ganska liten att man råkar få en demobil om man inte vill ha det. Z4an började säljas i tyskland ganska långt innan premiären i Sverige. Dessutom sorteras bilarna i demobilar/begagnade bilar/nya bilar osv via bmw.de. Slå en sökning på mobile.de så ser du hur pass många bilar som finns till salu.
Momsen i tyskland är 16%, därför tjänar man inte direkt på att köpa en bil utan moms i tyskland.

dannezeta: Absolut, kan man dessutom kanske hitta någon som har ett bra rykte så som tex Johan här på BMWPower så kan man nog känna sig väldigt säker på att man får det man vill ha. Det enda som hade varit trevligt att ha är vagneskade biten eftersom det sänker försäkringen ganska mycket första åren. Fri service är inte heller fel.
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
hm kanske har du rätt men bilhandlare ...........
det skulle förvåna mig våldsamt om det finns några ärliga sådana här i världen jo vänta.... hmm.. nä han är död nu
så inte tror jag att dom har någon större lust att stämpla den som demobil, om premiären för z4 var långt tidigare borde det minska risken, men man blir lite skeptisk när dom bara gått ett par hundra mil,hur är det med z3 orna är dom mycket billigare där nere ?
acey:

Det finns en lösning på dina farvågor köp en svensk såld:))))
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
jamen glassen då...

He makes the sign of a Z

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Finns inga farhågor direkt, dessutom får jag både glass och en bil till tjejen för mynten som blir över av att importera :) Sen kan du kolla hur många SMG Z4or det finns på bytbil.com ;)

krokodil: Jag skulle bli ganska förvånad om det finns 600 st demobilar till salu samtidigt i tyskland. Utbudet är väl kanske 10 gånger större på z3or (minst i tyskland) så självklart är dom billigare även dom. Men om vi pratar beg bil så rör det sig ju inte om så stora summor för en 96a tex medans det är mer skillnad på 02orna. Eftersom fusk i tyskland är betydligt mer straffbart än i Sverige (läs fängelse straff) så tror jag inte att en auktoriserad bmwhandlare är ute efter att lura någon. Då tror jag faktiskt att risken är större att bli blåst av BMW Sverige (räcker med att slå på bmw solna här i forumet så finns en hel del intressant att läsa).

Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
oki good luck then det vore kul att ta del av dina erfarenheter sedan,och gärna kolla in bilen , har inte pratat med någon annan zbangle ännu

He makes the sign of a Z

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
krokodil: Ja vi får se, jag kankse måste beställa bilen ny för att få den som jag vill ha den och då lär det dröja :( Särskillt eftersom BMW Group inte lyckats skaka fram en SMG bil för provkörning ännu :((
acey:

Fick precis mms från en kompisen som har en just det Z4 med smg:))

Krokodil:

Om du hade varit med till eskilstuna för 2veckor sen så hade du träffat på en annan Z4......
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Säg åt honom att komma ner till göteborg då :) Alternativet är att du provkör och jämför med SMG II.
acey:

Han jobbar tyvärr inte i svedala.........tyvärr har han inte testat SMGen så han kan inte jämföra sorry......
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Han kanske ska ta en tur till svedala ;) Jag tror att jag hur det än går får tillgång till en bil i mitten av augusti som det ser ut nu.
acey:

betyder det att du har beställt??????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.