|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Tjena! Idag när jag slog på tändningen (utan att starta bilen) för att greja med stereon, slog främre fläkten igång och den vill inte stanna. Bilen hade stått ett bra tag så den var inte speciellt varm! Jag drog ut säkringen för fläkten och då stannar den. Det är det enda jag har kunnat gjort nu för att slippa ha den gående o dra på batteriet. Men hur löser jag problemet med att fläkten bara går och går!!?? ///Alex |
|
Det är ac fläkten du menar? Måste väl sitta nån typ av temp givare som gör att den startar när ac kylaren behöver kylas ner seastream styled |
|
///Sashe |
Tror inte att det är ac kylaren?... det är iaf den fläkt som sitter alldeles innanför grillen! |
|
Men det tror jag, det är fläkten till ac kondensorn. Var det inte trasig kondensor på bilen du köpt? Antar att det isf är ngn givare i den som också är paj (vilket seastream redan konstaterat). Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
///Sashe |
Stämmer att ac:n var trasig! Men fläkten bara startade så plötsligt? Körde bilen hela dan igår och den startade aldrig då jag stannade bilen! |
///Sashe |
Så detta problem försvinner då jag byter kondensor?? seastream....gillar compact vingen på m3:an....har funderat på att stjäla din "idé" Tillåter du det? =)) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Troligtvis en felaktig, temp eller tryckgivare, som "slagit" till och sedan inte vill "släppa" igen. Vissa modeller, där går fläkten en stund efter att bilen stängts av för att efterkyla, det kan även i såfall vara ett fläktrelä som kontaktern har klibbat ihop. ///MVH Hasso Länk |
///Sashe |
Hasso! Vad ska jag testa med att göra? ///sashe |
///Sashe |
Felet är så gott som fixat... fick lite tips på bmw. Lyfte på ett relä..då stannade fläkten..när jag satte tillbaka det stod den fortfarande still. Relät måste bytas! Bra bra! |
|
Klart du får stjäla idén, har inte sett nån annan som gjort det än men det kommer väl:) seastream styled |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.