|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar i fall någon vet vad det kan vara som skrammlar till när man vrider av motorn, det försvinner när kopplingen är nedtryckt Andreas | |
|
Jag har det med på min....hade det på min m535-86 också det verkar vara en vanlig bmw sjuka... Har för mej att det är i lådan felet ligger...tydligen inget alvarligt eftersom den fungerar utmärkt ändå , har också hört att det är ganska vanligt på m5 or också... Billy B-10 Länk |
|
|
Har haft snart en bil av varje modell BMW gjort, å de är alla lika. Enda som varit tyst hittills e B7an, så jag antar att Alpina har gjort nåt annat med lådorna eller så e d en ren slump. Men inget du behöver bry dig om. Bara njut av din Alpina. jimpa |
|
|
Tjena Jimpa! Hade samma skrammel på en 535:a och det visade sig vara fjädrarna till lamellerna som låg och skallrade men när jag tryckte ned kopplingen så blev det tyst. Snackade med en på BMW som sa att det var ganska vanligt, även på ganska nya kopplingar. Anders |
|
|
Hade oxån skrammel i min M3:a från 96 när jag stängde av motorn. Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Det e la bottenstockslagringarna som låter lite. Det är som någon tidigare skrev, inte farligt. Om någon säger åt dig att det är urtrampningslagren, så är det inte det. Det kan vara värt att veta... de låter när du belastar kopplingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.