AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
338

skrammel alpina

Hej jag undrar i fall någon vet vad det kan vara som skrammlar till när man vrider av motorn, det försvinner när kopplingen är nedtryckt

Andreas
Jag har det med på min....hade det på min m535-86 också det verkar vara en vanlig bmw sjuka...
Har för mej att det är i lådan felet ligger...tydligen inget alvarligt eftersom den fungerar utmärkt ändå , har också hört att det är ganska vanligt på m5 or också...

Billy B-10
Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Har haft snart en bil av varje modell BMW gjort, å de är alla lika. Enda som varit tyst hittills e B7an, så jag antar att Alpina har gjort nåt annat med lådorna eller så e d en ren slump. Men inget du behöver bry dig om. Bara njut av din Alpina.

jimpa
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Tjena Jimpa!
Hade samma skrammel på en 535:a och det visade sig vara fjädrarna till lamellerna som låg och skallrade men när jag tryckte ned kopplingen så blev det tyst. Snackade med en på BMW som sa att det var ganska vanligt, även på ganska nya kopplingar.

Anders

Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Hade oxån skrammel i min M3:a från 96 när jag stängde av motorn.

Jan
BMWCS # 3966
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det e la bottenstockslagringarna som låter lite. Det är som någon tidigare skrev, inte farligt.

Om någon säger åt dig att det är urtrampningslagren, så är det inte det. Det kan vara värt att veta... de låter när du belastar kopplingen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.