AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.317

E60 Touring. Något som vet något?

Sida 1 av 2
dunstan
Är det någon som vet något om E60 Touring?

* När lanseras den?
* Indikation om pris?
* Utrustning? Ryktas om luftfjädring som standard?
* Samma motorer som vanlig E60 kan man gissa? En dröm vore valvetronic sexor men varför skulle dessa lanseras med touringen? Får nog vänta till nästa 3 serie gissar jag...
* Några siter med bilder?
* Någon som pratat med BMW och fått bekräftade uppgifter?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Rent prismässigt är det ganska lätt att gissa, kommer väl hamna ca 15-20.000 kr högre än E60 sedan, dvs en 530iT för ca 410.000 kr (svensksåld standardutförande). Bilder har du här (har visats tidigare i andra länkar): Länk

roadZter
dunstan
Dannezeta: fast de bilderna är väldigt gamla! Vore intressant med lite nyare bilder!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
dunstan: Couldn't agree more! :)

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Här kanske det finns något av intresse:
Länk
Länk (bla en video med E60 Touring)
Länk (E60 crasch, ok det är inte en Touring)
Länk (Ett forum)
Länk (Touringbilder från forumet ovan)

roadZter
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Fick svar från min BMW handlare här i Belgien att mars 2004 kommer den presenteras och han trodde på leverans runt april/maj.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
dunstan
Hoppas att den ser ut som bilderna från "autobild". Ser mycket bra ut på de bilderna. Som sagt sugen på en E60 touring. Nya X3 är dock mycket intressant. Lite besviken på att det blir snik dieseln och inte den "stora" med 500nm i X3! X5 facelift ser otroligt bra ut också! (ja ja lite sugen på touring till barnvagnen...)
Bilden från baken på e61'an på "Autobild" bilden ser snuskigt bra ut, hoppas att slutresultatet ser likadant ut :)

/Wille
Tycker touringen ser mycket bättre ut än sedanen. Snygg i profil till skilnad från sedanen.

Mvh/Soki

Länk

he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Mycket lik Audi tycker jag, som också har en snygg design på sin nyaste A6 i kombiutförande!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
OT: Den där krocken såg mycket skum ut. Undra vad som hänt där egentligen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nevermind fanns mer information på sidan :)
chrille70
Bilderna på E60 Touring på (nedersta) länken i DanneZetas inlägg var verkligen snygga!

Ser ruggigt bra ut. Linjerna kommer verkligen till sin rätt med "skåp" där bak. Nya Touringfemman kan bli en riktigt ståtlig stationsvagn. Bara att börja spara...

Mvh Chrille
Foto på en touring (tejpad bakdel):
Länk

/Wille
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
hehe...
Tänkte på Mazda 6 när jag såg den bilden, herregud!

Vart är BMW på väg?

Och X3, vilket skämt designmässigt!
Frågan är om inte en Hyundai Santa fé är vackrare...

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
henrico: Sluta svär nu ;)

Länk

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
henrico: Sluta svär nu ;)

Länk

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Ursäkta dubbelposten.. haja inte varför det vart så...

Men husr som helst så sa dom på Prestanda att det kommer Producers en M5 TOURING!! E60!!!! JIPPPIIII!!! WEEEEEE!!!!

jag vart så glad så jag tror jag skulle sälja bilen bums och cykla tills jag får råd =)

Länk

Länk
Har BMW officiellt bekräftat att en M5 touring kommer, eller är det bara spekulationer (som vanligt). Litar tyvärr inte på "Prestanda"

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Kalle: Dom sa inte nått om det.. och sen så hade jag nog inte lagt märke till det heller.. men det lät då inte som en spekulation... men stämmer det inte ser jag aldrig på Prestanda igen!!

Länk

Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Tycker att den nya Touringen ser helt OK ut. Frågan är väl bara hur pass bra bagageutrymmet blir.
Skulle mycket väl kunna tänka mig en 545i Touring med aktiv styrning, automat och den intelligenta farthållaren som ersättare till X5:an.
Det problem som dykt upp efter att man kört X5 en tag är dock att de flesta andra bilar känns lätt trånga i baksätet för mina 185 cm:s tonåringar samt lätt smala i kupen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.