|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e34 535ia-89 som jag vill trimma,undrar bara hur mycket jag kan trimma den och hur många hk den kan få?Nån som har nåt bra förslag på trimchip! Niklas | |
|
its fun .nu ` har fina chip....samt sätter man sport luftfilter och sport avgas kanske 30 + hästar jag chippa en M535..de visst samma motor..jösses vilken skillnad..spann loss på tvåan vilket den inte årka innan me mina den tiden 235 däck 17 |
|
|
Tja, med std insug och grenrör...kan man få upp den i 330-370hkr. Grupp A maskinerna låg i dom regionerna. Men det kommer att kosta en hel del. Kalle banan, e28 535i är strypt på svensk marknaden och ett bra chip kan hjälpa till att återställa maskinen till dom ursprungliga 218hkr...kanske ett bra avgas tom kan få upp den någon hkr till. På den senare e34an så tror jag inte 1s att ett chip ger mycket hkr...tyvärr. Byggbort Lmm, annan kam, bättre avgas med frifödes kat och mod topp så bör man ligga runt 240-250 hkr kanske lite till om man tar bort lmm då den är den svaga länken på insugs sidan. ...men helt krallt så är det mer ekonomi att köpa en m5 3,6 direkt |
|
| ja jo börjar man me allt detta så är de bilbyte nästan....men ett chip kan va värt..visst ger de kanske inte så mycke på en nyare e34 men lite är gott oxå | |
| Räkna inte med några underverk bara, annan kam, portning, avgas, extraktorrör + ev mappning (jfr med alpina B10 motorn) kanske ger 250 hk +. Men det är nog mest karaktären på motorn som bli mer varvvillig. En polare har en B10 maskin i sin 535:a och visst är den lite snabbare, men det är främst lite roligare karaktär som märks. | |
| Alpina krämade ju upp 3.5an i 360 hk med bi-turbon så det går nog att få upp motorn i de regionerna med hyfsad bibehållen hållbarhet. | |
| dubbel turbo konvertering...säkert 100lax | |
| Kolla med gikturbo teknik om dem har godis till bra pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.