|
|
|
|---|---|
|
Hejsan automat är ett måste och funderar då på SMGI då de "tyvärr" är den enda alternativet i 325/330. Är det ngn som har erfarenhet av denna i ovanstående modeller? Vad e positivt negativt? Vet att det diskuterats förr i forumet men det är tyvärr fyllt av "tro sig på vetare", nu vill jag veta av dem som verkligen vet. vad är skillnad mellan den gamla SMGI och den nya 6-växlade SMGI, och när kom den den 6-cäxlade 2003? Ja alltså blir man besviken om man köper en SMGI istället för Steptronicen? tack på förhand! | |
|
Jag gillade inte SSG när jag provkörde i en 325a. Däremot älskar jag SMG II. Och väntar på att prova den nya versionen av SMG som kom iom Z4an. Jag hade hellre valt en steptronic om automat vore ett måste än SSG. Provkör, alla har olika preferenser annars hade aldrig någon bil lämnat fabriken med SSG. |
|
| vad betyder SSG? förstår att de e den andra generationen av SMGI men... | |
|
SSG = Sports Sequential Gearbox, vilket bygger vidare på SMG I som fanns i E36 M3orna. Bygger på den vanliga 5 växlade lådan. SSG "II" är versionen som finns i Z4orona är utvecklad av Magneti Marelli och sitter i diverse ferrari bilar. Bygger på den utmärkta nya 6 växlade lådan som finns i Z4orna. SMG II är systemet som används i M3orna och med drivelogic finns en mängd olika körprogram att välja mellan, dessutom är detta system snabbare än de övriga. Men finns som sagt bara i E46 M3orna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.