AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
399

Pyttelite tjutljud bakifrån?

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Har inte åkt min E30 på en vecka och åkte en touring tidigare idag. När jag tar min nu så inbillar jag mig att det är pyttejättelite tjutljud från höger bak. Vet att den alltid låtit lite om bakaxeln bakifrån? Kan det vara ett hjullager som behöver bytas?
Bör tillägga att touringen bara gått 16k mil medan min gått 28k mil. Kanske vanliga slitageljud? Det förra lagret byttes 1996 och bilen har gått 12000 mil sedan dess. Hur länge brukar de hålla? Det är gjort på märkesverkstaden. Nåväl, lite hysterisk p g a 600 mil semester om en vecka.

mvh

Ett fel som jag dessvärre inte tror du har, men som kanske inte bör avskrivas.

Om du har någon kabel som nötts sönder i närheten av en högtalare, kan detta ge upphov till ganska skumma ljud, som är både svåra att lokalisera och identifiera.

Testa att bara varva upp motorn en smula, utan att ha någon växel i. Låter det då med är det garanterat antingen som jag skrev fel på en kabel, eller så har generatorn något mystiskt för sig.

Tror tyvärr mer på det du skriver själv dock, men men.. man ska väl kolla allt innan man börjar byta saker..

// Björn
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ok, det kommer bakifrån det är jag säker på och efter som nån snott (@$"#!&{€!!) mina högtalare bak så kan jag nog utesluta det. Har nu åkt runt lite och jag tror att det alltid har låtit sådär. Hade ju kört en annan tystare E30 precis innan...

På en golf och en Volvo 480 jag kört förut så var lagrena kass. Men då lät det massor mer när man svängde och belastade lagren mer. Å min har ett konstant litet tjutljud. Jaja jag tror det är som det alltid har varit. Hoppas på det.

mvh

bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993

Tjenna !!

Kör till skiten rasar!!!

Tack för mig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.