AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
645

Meguiar..har de lackskydd?

Hej,

Som topic antyder... har Meguiar en liknande produkt som Lahega Brightguard/Toughguard?

Alltså ett flerkomponents lackskydd som håller längre än ett vanligt hårdvax.

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
En fråga....... gillar du att tvätta bilen ofta? Gör du det så skall du inte satsa på ett dyrare 2 komponents skydd, detta eftersom du kommar att tvätta bort det i din idogna iver att hålla bilen blank. och sedan kommer du att kasta förbannelser över den som utfört jobbet eftersom det "försvann" efter "bara" 3 månader.

Satsa i stället på ett 1 komponents lacksydd som tex Mecguirs Medallion, detta håller bedtydligt längre än vax och blir mer ekonomiskt i längden(dvs om du tvättar ofta).

Mvh
Skalman

tvättar bilen sällan= 2 komponent!
Tvättar ofta(3-7 ggr veckan) = 1 komponent!
Skalman -> Riktigt så pedant är jag inte så jag tvättar den varje dag:) Vanligtvis så brukar det bli kanske en gång var 3:e vecka och på vintern är det naturligvis lite oftare....

Nej, tanken är att jag vill ta på det starkaste lackskyddet så att det håller så länge som möjligt då bilen står ute och då är det smidigt att bara tvätta den så rinner smutsen bort (slipper gno runt med svampen förrutom i extremfall).

Har Meguiar en motsvarighet till Brightguard (ca 1 års hållerbarhet) eller liknande..?

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jonte,
Är inte toughguard en vidareutveckling på brightguard?

Hur som helst har jag det på min bil sedan 1 år, det funkar än och jag måste säga det är bättre än jag förväntade mig att det skulle vara. Tänkte att det säkert skulle förvinna efter vinterns mardrömmar med flera tvättar i veckan. Men, den är lika lätt-tvättad och blank som i höstas.. :)

Länk
Anders -> Det är Lahegas toppmodell vad gäller lackskydd...låter lovande att du är nöjd med den men jag antar att du själv inte har lagt på den?

Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej, jag har inte gjort det själv.

Länk
208
nöjdet
530d Touring-99
är det därför lackskyddet inte känns så bra längre. jag tvättar bilen minst en gång i veckan :)

Länk
Nå...nån som vet om Meguiar ett 2-komp. lackskydd?

Sorry, blev lite snabbt iväg skickat.

Vi försöker igen:

Nå...nån som vet om Meguiar har ett 2-komp. lackskydd?

Namn och ca pris hade bara varit så perfekt :)

Ha det!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.