AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
848

Handsfacks helvete

Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Har läst trådar om handsfack som gått i baklås men ingen om e39. Mitt lås har pajat och jag vet inte hur jag får upp det. Tidigare trådar om e34 passar inte in på mitt problem. Dessutom ligger lampan på hela tiden inne i facket. Jag måste få upp skiten eftersom det ska monteras em Mstation inne i facket. Hur gör jag utan att paja allt, eller paja så lite som möjligt.
Bryt sönder låset och köp en ny på skroten!

Sim Simma!!

///Ovisen!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Låter onekligen som en lite drastisk åtgärd ;-)

På E34 sitter handskfacket fast i en "led" i framkant. Ev. kan man lossa denna och på så sätt lyckas lirka ut facket ur låset!?
Det förutsätter dock att konstruktionen är något liknande på din E39!
Kanske kan vara ett tips iaf.

Mvh
Patrik

_____
8/6-03?Länk
Oroa dig inte för lampan, den släcks automatiskt efter 16 min när bilen går ner i sleepläge, liksom ev. bortglömda lampor i kupén och i skuffen.
Hanskfacksluckan kan du förmodligen ta loss så här:
Under handskfacket sitter ett plastskydd, dra rakt bakåt så lossar det från sina snäppfästen runt en rund metallstång. Sen ser du två muttrar under handskfacket som lossas några varv, sen är facket löst förutom stroppen till höger och dämparen till vänster, sitter med varsitt clips. Förhoppningsvis släpper låset också.

FP
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
borra upp låset?

//Nord
Da
85
David P.
520dAM -11
Hej!

Haft exakt samma problem på min e39. Detta pga att folk drar nedåt i handtaget när det ska öppnas o därmed klämmer låsklacken som ska dras inåt. Skruvarna lossnar lite o vips går luckan i baklås.
Verkar vara dödfött till en början, men jag fick upp den efter ett tag genom att bända. Luckan är ganska flexibel o genom att försöka öppna handtaget det som gick o samtidigt trycka ner mot "gångjärnet" (alltså axeln luckan hänger i)gav luckan med sig efter ett tag, alltså inte nödvändigt att förstöra något. Bara lite tålamod.

Mvh
David P.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.