|
|
|
|---|---|
Lars Mellstrand |
Hej Lykt spolning E39 går det att eftermontera? Ska köpa en 540 e39 som ej har detta och jag vet hur värdelöst det är utan lyktspolning. vad behövs och ungerfärligt pris Lasse LM |
|
Då vet du inte hur värdelös själva lyktspolningen är hör jag. :) Personligen skulle jag inte ge många hundralappar för att utrusta min bil med detta då jag tycker den är totalt värdelös. Bättre att köra in på macken emellanåt och tvätta dom RENA. Tyvärr har jag inget pris på detta, prova en sökning. Uppgifter borde finnas någonstans... Länk |
|
Lars Mellstrand |
Jag vet hur dåligt detta fungerar men mycket bättre än utan när man åker på norrlandsvägar utan mackar var 3:e mil som det finns söderut. LM |
|
Det har en poäng där :) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag vore tacksamm om man vore utan det blasket som tvättar hela huven:)) speciellt sommartid. Ny behålllare inget pris. mynstycken 122kr x2 slangar, clips mm 600-700. pump 558. +en del el. och programering, ljusspolningen spolar var 4 gång ungefär mot vindrutespolningen. Bästa är nog att leta på bildelsbasen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag var i samma tankar ett tag. När jag frågade på BMW vad det skulle kosta blev de förvånade. De flesta tycker faktiskt att lyktspolning är onödig och vill hellre koppla bort den... Nu har jag bott i Norrland (Luleå, Övertorneå) flera år så jag känner igen Mellstrands problem... Grejen är att du måste byta stötfångare också, finns inga färdiga "hål" för munstyckena. Alternativt skära upp hål i din befintliga stötfångare = svårt, dyrt? Det prisförslaget jag fick på BMW var på fel sida 10 000 kronors-strecket, så jag la ner projektet. Micke |
|
|
Finns komplett sats hos BMW för eftermontering av lyktspolare. Den kostar ca 2300kr plus arbetet. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.