|
|
|
|---|---|
|
jag har just tagit bort alla gamla sunk-högtalare och satt i lite nya grejer, framsystemet blev ett 2vägs-infinity kappa, mycket rent o fint ljud.. tänkte strunta i högtalare i hatthyllan, till förmån för baslådan i skuffen. Jag har tänkt mig ett 4kanalssteg, ett Lanzar Vibe 411, och bygga en sluten låda med en 10" eller 12" Rockford Punch bas.. tänkte sedan driva framsystemet på 2 kanaler och brygga lådan på de andra 2.. Jag tänkte fråga er vad ni anser om Lanzar-steget, det är ju lite billigare än rockfordstegen, jag är inte så sugen på att hosta upp 3-4000 på ett steg.. Tror ni det räcker till? Dessutom vad ni tycker att jag ska ta för bas, 10 eller 12"? jag är ute efter efter ett rent o fint ljud, inte nåt "impa vid korvkiosken"-ljud. Sist men inte minst undrar jag om det verkligen är bäst med en sluten låda? jag lyssnar på mest blandad trance (ej mellanstadie-techno), metal, o lite annat varierat.. Blir oerhört glad om ni har några svar och åsikter =) | |
| Visserligen har jag en E-34 men jag kör med en sluten låda med 10" Cerwin Vega. Tycker att den spelar precis lagom, inte för mycket, inte för lite. | |
Bmw ludde |
Dego, har precis som du, använder ett genesis fourchannel att driva allt med samt att jag har en sluten 10 " pioneer bas i en 17 sluten låda. Tycker att det låter kanon. |
|
10" i sluten låda ger fin fin HiFi bas, Cerwin-Vega Wega 104 körde jag på mitt Genesis 4-channel Lådan jag byggde till min E34 sedan blev jättebra ( sitter numera i Acers bil....( se ovan)) Passsar allt från Kid Rock till Warp Bros om man har lite muskler att driva med...( läs: bra slutsteg) Lanzar är ju ett bra val och lite "mellanklass" mellan skräpet och det tokdyra.. Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.