AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
431

låda + steg, bra saker?

De
25
Dego
325i -91
jag har just tagit bort alla gamla sunk-högtalare och satt i lite nya grejer, framsystemet blev ett 2vägs-infinity kappa, mycket rent o fint ljud.. tänkte strunta i högtalare i hatthyllan, till förmån för baslådan i skuffen.

Jag har tänkt mig ett 4kanalssteg, ett Lanzar Vibe 411, och bygga en sluten låda med en 10" eller 12" Rockford Punch bas.. tänkte sedan driva framsystemet på 2 kanaler och brygga lådan på de andra 2.. Jag tänkte fråga er vad ni anser om Lanzar-steget, det är ju lite billigare än rockfordstegen, jag är inte så sugen på att hosta upp 3-4000 på ett steg.. Tror ni det räcker till?

Dessutom vad ni tycker att jag ska ta för bas, 10 eller 12"? jag är ute efter efter ett rent o fint ljud, inte nåt "impa vid korvkiosken"-ljud.

Sist men inte minst undrar jag om det verkligen är bäst med en sluten låda? jag lyssnar på mest blandad trance (ej mellanstadie-techno), metal, o lite annat varierat..

Blir oerhört glad om ni har några svar och åsikter =)
Ac
143
Acer
520i -89
Visserligen har jag en E-34 men jag kör med en sluten låda med 10" Cerwin Vega. Tycker att den spelar precis lagom, inte för mycket, inte för lite.
Bmw ludde
Dego, har precis som du, använder ett genesis fourchannel att driva allt med samt att jag har en sluten 10 " pioneer bas i en 17 sluten låda. Tycker att det låter kanon.
10" i sluten låda ger fin fin HiFi bas, Cerwin-Vega Wega 104 körde jag på mitt Genesis 4-channel
Lådan jag byggde till min E34 sedan blev jättebra ( sitter numera i Acers bil....( se ovan))
Passsar allt från Kid Rock till Warp Bros om man har lite muskler att driva med...( läs: bra slutsteg)

Lanzar är ju ett bra val och lite "mellanklass" mellan skräpet och det tokdyra..

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.