AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
383

Provkört M Roadster

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Har i 2 omgångar nu provkört en M Roadster (Kevins) och första gången så var den en M Roadster som var chippad och bytt avgassystem på. den gick som ett skott jämfört med min 2.8. Man skulle kanske kunna jämföra det med att lyfta ur ca 800kg ur min 2.8:a

Andra gången så hade han fyllt på lustgasen i en flaska i bagagen (som om det inte var litet nog ändå) så det är en bil för ren nöjeskörning. Man kan ev. kunna göra mindre inköp på systemet elle rliknande. Och åka med i den och köra den så kan man kanske jämföre det med att lyfta ur ytterligare 800kg. och då kan ni som kan lite enklare matematik komma på att bilen har en negativ vikt typ minus 300kg eller nåt i den stilen och det kändes nästan som om bilen flög fram..

kevain har gjort en del förändringar på sin bil förutomNOS systemet och avgasrören. ändring på frontspoiler och ögonlock och ruskigt breda däck (bak). Mer till ändringarna var oxå ljudet. Mycket ljud och ni som har en Z3:a vet att det inte finns så mycket plats för bra lud i den. Kevin hade löst en del av problemet med att bygga ut lite i dörren under handtaget.

Allt detta finns på bild på denna Länk och när jag orkar skall jag se om jag kan få dit lite bildtexter oxå. kommer ev. att flytta bilderna till en annan länk efter semestern så om ni inte hittar bilderna kan jag oxå maila dom till er..

Tack Kevin för provturerna, en MYCKET Rolig upplevelse. .....

"Löjliga brott kräver löjliga straff"
Vill göra film!! Hör av dig om du är intresserad Kevin!
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
vad pratar vi om för film,,??
så länge det inte e nån brud som ska ligga på huven så e jag med

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
kevin: Vad är det för fel med bruad på motorhuven nu då?? ;)))

Trevlig bil!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Sjysst vrålåk... :)

/eFx
Ka
32
Karneuz
Z3 2.8 -97
Nice...

Riktigt snygg högtalarinstallation, har du gjort den själv eller har du lämnat in den på någon firma?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Cool bil.

Men baklysena går inte hem hos mig...

Ta inte illa upp! :)
Det är en snygg bil, inget snack..
Om bilen generellt. Fakta, bilder & FILMER (brukar vara mest intressant av folk) - dvs marknadsföring åt dig (& mig)
Be
89
Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Kevin, var har du skaffat tex ögonlocken, ljudsystemet?

Bor också i Göteborg och har en svart M Coupe som kanske behöver lite "tuning".

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
grejerna på bilen (ögon lock finns o beställa på styling firmor)
systemet kommer från Hamann
chipet likaså
jag har dålig erfarenhet av brudar på huven ,,,
hötalarsystemet kan man faktiskt köpa i en affär i kiel, det e en del av dörrsidan de gjort om sen e det bara ta loss originalet o sätta dit den man köpt
det e 18 högtalare i bilen samt två slutsteg,,
de som va i Jönköping fick höra på hur det lät
Carsdata"
inga problem me o göra film säg bara till va du tänkt dig

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.