|
|
|
|---|---|
|
Hade ett litet race med en sådan i dag och måste säga att jääääävlar va den gick! Men jag hade ju han i backspegeln efter ett tag ;-) ___________________________________ 2:an är den förste att förlora guldet. | |
|
Det är en jefla "krydda" i den bilen ;-DDD Till på köpet så tycker jag att den är skitsnygg!!! |
|
|
Fett fet bil Cayennen, måste vara kul att ha en "familje jeep" som spöar de flesta personbilar, men iofs så tycker jag bättre om X5:an. Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Såg en cayenne turbo häromdagen. Fetare bil får man leta efter... |
|
|
Vad är det för prestanda på Cayenne? Och hur stor motor? Såg en igår, och man får ju leta en bra stund för att hitta något "läckrare". Peo |
|
|
Cayenne turbo har följande siffror... 4,5 liters V8 med dubbla turbo 331 kW (450 hk) 620 Nm vid 2 250 - 4 750 r/m Toppfart: 266 km/h 0-100 km/h på 5,6 sekunder Cirkapris: 998 000 kronor Imponerande prestanda för en så stor bil... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Kan bara säja hejdare!!!!! Fick hårdprovköra en sådan.. bromsarna är inte av denna värld. Upp i 200 tvärbroms x3 sen ut och känna på oken. ca 28-29grader bara å lägga handen på!? :) Men det är en jeep, så man känner inget tjohej tryck i motorn. Duger en regning lördagkväll när bmw:n skall stå i garaget:) |
|
|
Sanslös kärra det dära! Har jag 10 millar på handen skulle jag nog tjacka en sån före en sketen X5! =) |
|
|
Resterande 9 millar lär väl gå till försäkringspremier och soppa! |
|
| :) | |
|
WTECH: Bromsarna är ett av Porsches största kändetecken, dom är alltid kraftigt överdimmensionerade. Ex bromsarna på min 227hk Boxster är dimmensionerade för 350hk, det känns mkt tryggt när man sitter bakom ratten & dom mattas inte av heller, helt fantastiskt... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Et stort problem med Cayenne turbo er det ekstremt høye bensinforbruket. På hard autobanekjøring må man stoppe for tanking hver 30. mil! Geir Skjelseth |
|
|
Är bensinförbrukningen ett "problem" om man köper en Porsche för 1 mille? Maybe, maybe not... roadZter |
|
|
DanneZeta: U got a point.... Tror inte köparna av en sån bil ser bränsleförbrukning som ett problem... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
| Synd att den är så förbannat ful :-( | |
|
Det jeg mente er det faktum at man blir tvunget til å tanke hver 1.1/2 time. Det hadde nok vært litt for ofte for meg. Kostnadene tror jeg også den vanlige Cayenne turbo-eier ikke bryr seg om. Som en kompis med X5 4.6 is svarte da han fikk spørsmål om bilen hans brukte mye bensin: Det er bare å tanke opp det! Cayenne turbo koster ca 2 mill SEK i Norge. Veien er målet! |
|
mackan325 |
E38B12, couldn't agree more. Tekniken är säkert tops men designen.... |
| jag tycker att den är läcker | |
| Jag såg en sån köra på tullinge flygplats för nån månad sen. Satan va den gick! Jag blev klart imponerad! Ljudet när turbosarna börjar ladda och bilen sätter fart är mäktigt. Likaså verkar väghållningen vara helt ok för en så stor bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.