|
|
|
|---|---|
Linus85 |
Har just köpt min första bil, en bmw 325i 92:a och är skuldsatt upp över öronen men jag tror aldrig jag varit lyckligare i hela mitt liv (nästan iaf). Köpte den för strax 3 veckor, jag fick betala 70k jämnt, undrar om detta är ett bra pris? Den har bla Full M-optik M stolar i svart skinn(ny skick). Sprillans nya bmw orginal sport dämpare runt om. Ny front på grund av skada (endast front spoilern, m3 med läpp). Nytt värme paket. M3 motorsport fälgar. Vinter däck på 15 alu fälg. Blaupunkt värsting stereo. Imobilizer. Vinge med broms ljus. M3 ratt. Grymt fint skick både utvändigt, invändigt och motormässigt. Fick med orginal sätena också. 14500 mil. Inte en fläck rost på hela bilen. Var 70k för mycket? Tycker inte jag iaf. Alla ni andra som just köpt er första bil eller bara en ny bil för den delen skriv gärna någon rad och berätta om den. Linus |
|
Välkommen hit! Tycker du verkar ha gjort ett lyckat köp! Bra val av bil för den delen :) Hoppas du slipper krångel framöver, men om bilen är i det skick du beskriver det ska det nog gå fint! Ett tips bara. Plocka bort lite detaljer som är enkla, och kika bakom, så det inte ligger små rostfläckar som utvecklas. Jag hittade t.ex. marginell rost bakom mina sidoblinkers. Lätt att fixa så länge det inte sprider sig! Kolla även så att oljor och andra vätskor ser bra ut, så slipper du nog obehagliga överraskningar. Vidare... med lite lägre röst, så att inte alla andra hör.. :) Vad ska du ha för orginastolarna, och hur ser dom ut? Om du inte vill ha kvar dom dvs.. Maila gärna på min mail! (bjorn_m_eriksson@hotmail.com) // Björn |
|
Linus85 |
Tack för tipset angående rosten. När det gäller oljorna så ska den in på olje service nu till veckan så det ska nog gå bra. Hoppas bara att BMW Williams vinner nu igen till helgen. |
| Sedan eller Coupe?? | |
Linus85 |
Coupé |
| Låter ju schysst! | |
AIex |
Linus85: Bild? Mvh/Alex |
|
Vad är det för färg på den? Har precis köpt en 325 -94 svart, är supernöjd! Man är lika lycklig varje gång man får sätta sig och dra en repa :) Du blir säkert lika nöjd så jag önskar dig en lycklig tid framöver för det vet jag att du får! :) MVH Ola En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
Linus85 |
Den är diamantsvart metallic. Och jag håller med dig om att man alltid blir glad när man får köra en sväng, Jag blir glad bara jag sätter mig i den. |
|
Grattis Linus! jag är i samma sits som du är i fast jag vågar itne låna 70 000 kr... jobbar på ett ålderdomshem istället! Men en e36 325 coupe är inte helt fel vid 18 år! Jag ska satsa på en 318-318iS möjligvis en 320! Men grattis! Mvh Mohsen |
|
|
Hej! Härligt o ha en bmw sådär direkt efter körkortet visst?;o) Själv har jag en 728iA från 97, köptes en vecka efter jag tog körkortet gissa om man var glad=))) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Jag har inte mitt körkort än men det kommer efter sommarn..men jag har iaf en 323i E30..oxå super jöjd fats det inte är samma bil..men det är en grym körgläde i BMWs bilar tycker jag.. Bra kör har du iaf gjort..utan tvekan..!! Grattis.... |
|
Linus85 |
Till Mohsen 318 eller 320 är ju inte heller helt fel :). Bmw köper man ju mest för att få kvalite och en massa körglädje (iaf jag). Accelerationen är ju faktiskt inte så viktig nät man tänker efter, bättre att kunna ta kurvorna ordentligt. Lycka till med att hitta en lämplig bil. ================================== Till Soki Kan inte bli mycket bättre. ================================== Kollade just kontrollen du kan göra när du startar upp bilen (hålla inne trippmätaråterställnings knappen samtidigt som du vrider nyckel ett "snäpp") hade glömt att göra det tidigare(inte bra). Men allt stämde så nu är jag bara ännu gladare :))) MVH Linus |
|
Kan bara gratulera dig. Själv köpte jag en 320 E30 lite innan jag fick körkort och fixade till lite saker till den så att den stog klar lagom tills körkortet togs. Har precis köpt en 325 Cab som jag ska ha mer som en entusiast bil. Bilen är helt underbar att köra. Den känns verkligen fräsch och man märker att den behandlats väl både invändigt och utvändigt. Som sagt, det är värt att lägga lite extra pengar för att få en BMW. Man blir så glad varje gång man ska köra med den... MVH |
|
|
Grattis du har köpt helt klart bil. jag personligen skulle inte klara mig med en bil under 192 hk... :-) förutom baby cittran förstås ! Mvh/ Daniel Länk |
|
Linus85 |
Hej igen! Ska nu till att köpa nya bakdäck till bilen, och jag funderar på ett par eagle f1 dsg-3 däck. Har kollat runt lite och dom tycks bra, någon som använd dessa däck? Nöjd? Tänkte beställa dessa från dackonline.se. Någon som handlat där tidigare? bra service, europa godkända däck? Är tacksam för all hjälp. MVH Linus |
|
Tjena Linus! Jaha du fick tag på en bil, du var på väg att komma och kolla på min bil men jag hann sälja den. Det verkar som att du hittat en fin bil. Så jag kan bara önska lycka till med 325:an. /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.