|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en bmw 750ia -91 fläktkopplingen är kass hur lossar jag den enklast vet att man ska ha 32 nyckel har en skiftnyckel som passar men hela skivan snurrar kan man låsa den smidigt kanske måste köpa en remspännare? vet att den är vänster gängad. Tacksam för svar! Mvh | |
| Ge skiftnyckeln/32:an några snärtiga slag med en träklubba eller liknande så brukar den lossna | |
|
Hej! verkar inte hjälpa är knappt något motstånd så jag måste nog låsa fast fläktkopplingen på nått vis. Mvh |
|
|
Jag brukar använda en stor skruvmejsel som jag håller emot bultskallarna på remskivan. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Det måste ju vara motstånd från hela motorn? Fläkten snurrar ju alltid mer eller mindre löst men muttern sitter ju på remskivan och om du drar runt den så drar du hela motorn. Ett slag med klubban brukar lossa muttern. FP |
|
|
ok ska automaten stå på p ? |
|
|
Spelar ingen roll, denna låser ju bara drivningen ut till bakaxeln, inte motorn. Det GÅR att dra runt motorn med t.ex muttern på fläktens remskiva, men trögt. Antingen får man låsa remskivan på nåt sätt och sega loss muttern, men ett slag med klubban är enklast. På manuell bil är det lättare, i med högsta växeln så snurrar man inte gärna motorn, däremot kan remmen slira kanske. FP |
|
|
Om jag inte är helt ute och cyklar så är fläktkopplingen på åtminstone en del BMW (E30) vänstergängade.... Tänkte bara tipsa om det...men om det är så på din så visste du det säkert redan... |
|
|
Harley: Stämmer Bytte på min bil förra veckan och gjorde precis som Koni här åvan säger. Inga problem alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.