|
|
|
|---|---|
|
Jag hade turen med mig idag och backade in i trästum idag med undervagnen. Jag kan inte se var exakt det har träffat, men oljud framkommer nu med 1'ans och 2'ans växel vid kraftigt acceleration. Inte med 3, 4 eller 5'an. (iaf inte vad jag hör). Och ljudet kommer inte om inte man trycker plattan i mattan. Ljudet känns mettalisk. Jag vet inte vad felet kan vara. Kan någon hjälpa mig med att identificera problemet???? Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk | |
|
Kan det vara så att det var avgassystemet som tar imot vid gaspådrag.. Lägg dig under bilen och kolla om det var det som fick smellen när du backade på din "trästum".. Gött att åka BMW |
|
|
Smällen skall det vara. Grymmt när man är 33 år och inte kan stava..;-) Gött att åka BMW |
|
|
Tack för svaret baggen. Men jag var ute och köra en runda till nu, och tyvärr låter det mer som om det e diffen som har fått smällen. Men e den såpass lös och "obevakat" att en liten smäll (backade med 3-4 km/h) kan medföra en /allvarlig) skada..??? Lite för tunt tycker jag... Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
Stalin: Diffen borde inte kunna ta skada i hastigheten du nämner. Åk till en GDS och konstatera hur smällen tog samt var. Kan inte riktigt se de framför mig hur du skulle kunna skada diffen genom att backa på en trästubbe i den farten. Kanske att du träffat något som ligger emot en rörlig del. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Jag kan nu konstatera att växellådan läcker olja. Det e nog där smällen har träffat. Och oljudet kommer från växellådan nu i alla växlar (inte mycket olja kvar). Jag körde 30 km med läckande växellåda, hoppas inte jag har kört sönder något. Och hoppas inte att räckningen blir stor hos BMW... Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
Stalin: Ajaj. Vi får hålla tummarna för att inget dyrt har inträffat. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Har en fråga till: BMW verkstan är ungefär 3km från min bostad. Klarar bilen att köras dit eller ska den bogseras??? Förmodligen finns det ingen olje kvar i växellådan i morgon...:( Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
Ajaj vad tråkit . Jag lider med dig och hoppas att det löser sig... Gött att åka BMW |
|
|
Ska du köra dit så fyll upp lådan först... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Har du tur har du helt enkelt bara kört sönder någon påfyllningsplugg i lådan. Ett tips är väl att kolla det innan du lämnar in den för kostsam felsökning och ev. reparation.. Jävla osis för den delen! Somliga tycks kunna drämma upp på trotoarkanter, skrapa i fartgupp och rycka i växelspaken som en annan vettvilling utan problem, medans en del skall ha sån otur att dom pajjar en vital del för en sketen miss vid backning! Otur.. // Björn |
|
|
alien: Jag hoppas verkligen att det bara är det som du nämner i ditt svar. Annars åker jag på en rejäl summa. Och jag som skulle beställa en hamann frontspoiler i slutet av månaden. Nu kommer dem pengarana att läggas ut på något annat..:( Men sånt händer ju... Tackar för alla svar.. Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.