|
|
|
|---|---|
|
varför kan man ej tända strålkastarna direkt vid start utan att det indikerar fel strålkastare.lampor hela | |
|
Du ska vist kunna starta bilen med ljusomkoplaren i läge på. Min bil visade "check low beem light" ibland vid start. Tillslut så sluta ena ljuset helt att lysa. Vid felsökning så konstaterade jag att det var dålig kontakt i kontakten till lyktan. Jag sprutade på lite kontakt sprej sen har inte felet kommit tillbaka. HÄR FÖLJER LITE XENON LÄRA! Xenon lampor är en s.k. gasurladdnings lampa. Sådana lampor saknar glödtråden som vanliga haogenlampor har. Istället sitter där två elektroder som med fasförskjuten spänning på ca. 25000 Volt AC tänder en ljusbåge. Ljusbågen joniseras i xenon gasen som börjar lysa med hög effekt. Avsaknaden av glödtråd gör att lampan aldrig slutar lysa som en halogen. Men ljusstyrkan försämras med tiden och det kan även ta lite längre tid att tända dem. När xenonlampor blir slitna så kan dem fladdra eller skifta i färgnyans Och det kan vara så att dina lampor är slitna och tändfördröjningen gör att checkcontrol hinner reagera i starten när startmotorn behöver ström. 12-Pack |
|
|
provar tack för tipset |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.