|
|
|
|---|---|
|
Varför måste man ha en sådan otur??? Efter påfyllningen av gasen fungerade den några gånger sen lägger den av och en massa fett kom det ut från där drivemmen går runt ac komressorn! Nu får det hett i sommar...någon som har bytt ut sin kompressorn och vad kostade det??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
Bytte på vår S**b idag. Kompressor 5350:- Oringar/oljor 205:- Fyllning 800:- arb.kostnad 1480:- Moms 1959:- Totalt 9794:- Kolla vad en kompressor till din bil kostar, så vet du på´t ungefär. Tyckte det var billigt. När jag åkte hem från kylfirman visade utetempen +31 grader och i bilen rattade jag in 16 och började småfrysa lite :))) MVH Copy |
|
|
Jag "blåste" min kompressor förra sommaren...hittade en jätte fin begagnad här på BMW-börsen...700:-, ett klipp. Monterade, fyllde olja o gas...funkar kanon....och sen har jag en polare som är kylmontör...och det försämrar ju inte saken precis....fyllde systemet och "tryckte" det för under 5-hundringen. Så häng inte läpp...allt går att fixa....kolla med Per på ECP-bildem. Han lär renovera och sälja till rätt pris..... Peo |
|
|
Det är samma kompressor i alla v8:or 92-95. En ny kopressor hos bmw går på drygt 5500:-. Jag har även kollat runt på olika skrotar där de flesta vill ha runt 2500:- /Lidberg |
|
jonas e-tuna |
testa att byta packbox. kan vara svårt att få kompressorn tät ,läcker ofta efter byte pga slitage på axeln.kan vara värt ett försök........ kolla på avantia i norrköping om inte de har en kompressor åt dig.montera den själv (kompressorn)och sen låter du ett proffs provtrycka systemet åt dig.(kylfirma) kanske har du nån kompis som kan köpa ut den åt dig address:Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enligt avantias katalog så kostar en kompressor Nippon 10PA17C till 530V8 92-96 Ny 3816. utbytes 3000. +MOMS. De renoverar/reparerar även kompressorer. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja har en ny komressor som du kan bli ved om du vill en denso 10PA17C |
|
|
copy: Menar du att BMW saknar AC?????? Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken.... |
|
|
Kilen; jag har inga kommentarer på den frågan, men för säkerhets skull kanske vi ska ta din bil till Mantorp. Jobba å slit, nu sticker jag och tar eftermiddagspasset vid stranden. Kommer ner och hojjar på fredag, boka in mig 12. Ciao |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.