|
|
|
|---|---|
|
Hej, Larmet på min bil startar lite nu och då. Jag får för mig att det har ett samband med temperaturväxlingar, om jag som i dag har åkt i solen till jobbet och sedan parkerar i skuggan så startat nästan alltid larmet under förmiddagen. Jag har testat att öppna och stänga alla dörrar, baklucka och motorhuv i fall det är nån brytare som strular. Jag har oxå testat att stänga av lyset men rätt var det är så startar det #%&$ larmet. Jag har bokat tid hos min BMW verkstad för att kolla vad som utlöser larmet är det nån annan som oxå haft detta problem eller har ni nåt bra förslag på vad jag bör göra? /David | |
| kan säga att jag har problem med mitt larm oxo.. det går igång regelbundna tider..alltid samma tid en gång per dygn..kopplar man bort batteriet å kopplar på det sen så kan det gå igång en annan tid bara..men alltid regelbundet..i typ 20-30 sek.. ap-drygt!! hur ofta går ditt larm igång sjoa? | |
Mathias H |
Tjenare Har exakt samma problem på båda mina bilar. Tacksam för upplysningar |
|
När jag hade samma problem så var det en dörrkontakt bak som gett upp. Det kunde gå på lite när det själv ville. Man kunde t.o.m. stå och rycka i dörren med bilen larmad utan att larmet gick föratt sedan när man gick där ifråns så kunde det utlösa utan att man rört bilen. |
|
|
Sikkan: Jag kan inte ställa klockan efter det men sista dagarna har det startat precis innan lunchen när den har stått i solgasset i ett par timmar. Men ibaland hoppar det i gång sent på kvällen oxå ca. 22-23. Persson: Åkte du till BMW som kollade vilken kontakt som strulade eller hittade du det på nåt annat sätt? Jag sökte lite i forumet och det verkar som det är fler som har samma problem men BMW i Norrköping verkade inte ha hört talas om det. Länk /David |
|
|
sjoa: Jag upptäckte det pga att innerbelysningen kunde blinka till väldigt snabbt ibland när jag svängde kraftigt. Men stod man och ryckte i dörren så märkte man som sagt inte det. Tyvärr har jag inget bra felsökningstipps till dig men det går juh att testa att koppla ur en i taget och se ifall larmet inte går. |
|
|
Ni har inte larm med kupeskydd då? (vet inte vilka årsmodeller som har detta). Tillsamans med öppen ruta så går ju larmet.... Länk |
|
| Jag har testat att låta ett fönster vara öppet ett par cm. men det spelar inte nån roll. | |
|
Mitt tjuvlarmade 2 gåner nu i Zell am See, ena gången hade jag kvar laddkabeln till Ipaqen den andra efter ett skyfall då bilen stod under ett halvtak och flera kubikmeter vatten forsade över den. Det första larmed antog jag att det var spänningsfall som utlöste men är ej säker, eller någon dörr som inte var ordentligt stängd, andra gången var det rörelselarmet(nivåskillnad). Hur som helst så öppnade och stängde ett otalt antal gånger med fjärren och sedan dess har jag sluppit falsklarm. Beträffande kupeskyddet så fungerar detta trots att fönstren är öppna, det reagerar på rörelse inne i kupen. Öppna rutorna och larma på, sträck in handen efter ett tag då skall det larma. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.