|
|
|
|---|---|
|
... på miltalen och trippmätaren. Ibland visas sifforna korrekt. Antar att det är en löddningen eller liknande, jag har hört av förre ägaren av min bil att "kortet" skulle kosta ca. 800:- och att det var enkelt att byta själv. Om jag bytar detta kort, själv displayen alltså, finns det någon risk att miltalen resettas? | |
|
tor inte du bara kan byta displayen tror du får byta hela kretskortet kostar kanske rund 1500-2000kr nej miltalet ska vara det samma efter ett byte då inte minnet för det ligger där Joakim Eriksson |
|
|
Du har fel på kretskortet vilket i sin tur påverkar codekontakten därav halva siffror kretskortet kostar 1800 kr samt codekontakt 772 kr om den inte går att koda om, och du kommer dessutom att få bilen nollad om det är fel på codekontakten BMW ställer inte in den på något mätartal |
|
| Men, kan inte BMW koda om så att jag får den gamla mätarställningen? Jag menar, det kan ju strula till det hela den dagen jag skall sälja bilen! | |
|
Hade samma fel. Du måste byta hela instrumentet. På BMW så kodar dom om så Du får samma mätarställning som tidigare. Detta är ett rätt vanligt fel på BMW. Tips! Byt i Tyskland under semesterresa eller boka färja från Danmark och ha en gratis semesterweekend i Tyskland! Priset i Tyskland är runt 3.200:- Här hemma närmare 5.000:-! Jag bytte hos BMW i kiel (På väg mot lubeck) BMW bähr något heter dom. STort BMW center. Kolla övriga priser på BMW delar m.m. där. Kostar som en Fiat här hemma. Servicen är snabb med. Tar ca: 1 timme. Lycka till! |
|
|
Det bör vara kontaktfel mellan själva displayen och bakomliggande kretskort, inget ovanligt fel som förekommer i diverse apparater med displayer. Oftast rengöring av gummilisten "zebrakontakten" om det är en sådan, mellan display och kort. Hos BMW gäller bara byte osv, men visst bör det gå att laga hos en kunnig elektronikreparatör för långt under BMW:s priser. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.