AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.471

M3 E46 SMG2 eller Porsche 911 ?

Sida 5 av 5
dunstan
acey: Man kan inte mäta känsla i siffror... Att Z4 är snabbare än Boxter betyder inte att den är en skönare bil att köra. Jag har kört Boxter och den ger lite rysningar längs ryggen när man trycker på och boxter sexan sjunger. Balansen i bilen är otroligt bra. (även detta kan man inte direkt mäta). Men visst Z4 är säkert en kanonbil! Har ej provat ännu! Boxter anses av många vara den bästa Porschen. Det den saknar är en rejäl motor. Porsche vill inte döda 911 cab försäljningen kan man anta...

Ja det skall bli spännande att se utvecklingen på "SMG" fronten framöver. Det händer ju mycket! Porsche behöver verkligen en bra sekventiell låda. Där ligger de efter både BMW och Audi.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
dunstan: Ja fast tror du att balsnen i Z4an är sämre när den åker lika fort som en Boxster S runt ringen och snabbare runt hockenheim, trots att den effektmässigt ligger sämre till? Att BMWn också har kortare bromssträcka säger endel. Att den ena bilen vinner det ena testet och den andra vinner det andra beror på subjektiva ting så som "känsla". Detta kan ju skilja sig ganska rejält, och tur är väl det annars hade det bara funnits ett bilmärke...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Apropå Ferrari som någon nämnde. Jo, det är fantastiska bilar, men som någorlunda bruksbil i ett litet land nära polcirkeln är de ganska oanvändbara. Men det är klart om jag behåller BMW:n, bor i garaget och bara käkar nudlar, så...

My Bimmer is my mistress
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du behöver inte bo i garaget länge om du köper en Ferrari, finns gått om sol och vårare som du kan sova hos under tiden din villa på 8000 kvadrat byggs klart ute vid havet ;)
dunstan
acey: antar att det är en Z4 du har köpt? ;-) När dyker den upp? Vore ju trevligt med en roadster i hettan!!!

Själv är jag lite sugen på att köpa en begagnad boxter S och kombinera detta med en Alpina B10 4,6 Touring eller en E60 Touring. Troligen behåller jag det jag har om jag känner mig själv rätt. Väldigt seg bilköpare... ;-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
dunstan: Nej inget klart jag vill provköra en Z4 med SMG innan jag bestämmer mig för om det blir en SMG eller manuell. Men det lutar åt en Z4. Jag tycker den känns roligast, även om man får en M3a för samma pengar så är det helt andra kostnader som gör att den inte känns lika aktuell som Z4an just nu.

Boxster S, trevlig bil att ha i kombination med en tex e60 touring :) Jag är svag för 911orna men ska man ha en med lite motor så blir det väldigt dyrt. En Alpina Z4 vore inte helt fel ;)
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
acey: Du menar väl en begagnad M3:a då jämfört med en ny Z4:a?

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
robgus: Nej beggad m3a vs beggad z4a. +/- några kronor. Men den beggade Z4an blir ju nyare.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Starre; Vad ska du ha för den??

/eFx
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Tretretti: i senaste AMS jämförs de olika 911-modellerna, där 964 är dyrast i service (bl a ventiljustering kostar apa), 993 näst dyrast, 996 billigare än 993 (servicemässigt då)

omdömena annars är: 993 - förmodligen bästa kvalitetsbil P har byggt (det där kändes bra att läsa :)

996 - den bästa sportbilen att bruksa året runt.

(rekommenderar att köpa AMS om inte annat för testet av nya 996GT3. Vilken bil!)

Du kanske har rätt, 996 är nog bekvämare, själv sitter jag redan i en Sparco med sänkt bil o bullriga däck, så bekvämt är inte riktigt intressant i min 993 längre (fast ACn är riktigt bra)... :)

och ja, 993TT är hysterisk, megafet, galet bred över baken. Såg faktiskt en 993GT2 på gatan för ett par veckor sedan, OK att 993TT är fet, men 993GT2... ooooohhhh ... (kalsongbyte)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jo, jag har köpt ams, läst och dreglat. Kul idé att jämföra 911 från 65 och en ny GT3.

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.