|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Har själv funderat på 911 (996) som är det enda som känns som ett vettigt alternativ till E46 M3. Som nybilsköp känns det dock lite omotiverat med 200K till för vanliga C2, när det snarare är C4S el. GT3 som lockar i så fall (Turbon ligger ju i en *helt* annan pris- och prestandaklass...). C2 känns lite för nära M3 rent prestandamässigt (hårfina skillnader åt båda hållen) utan att ge mycket mer än image och bättre bankörningsförutsättningar, medan M3 har högre komfort och vardagsfunktionalitet. Som enda-bil skulle jag därför definitivt välja M3 (skulle dock kunna överväga en C4S...), men även som andra-bil ligger M3:an bättre till för mig. Såvida jag inte vore ute efter en bankörningsbil -- i så fall är det en beggad GT3 som gäller (förra 360 hk-versionen -- nya 381 hk-versionen är nog redan slutsåld med långa leveranstider), men då får man också räkna med att en beggad sådan ligger högre i pris än en *ny* M3:a... | |
|
kör en 993C2 som enda-bil, kan väl hålla med om att vinteregenskaperna lämnar "lite" att önska. Sänkt bil, bakhjulsdrift o breda mackor gör sig inte riktigt i halka.. ;) Mer kompetent enda-bil skulle t ex en 993 4S vara, 4hjulsdrift o turbokaross+bromsar .... MUMS! :) för tung körglädje utan de galna pengar som en 996GT3 kräver finns (även de "gamla" 996GT3 är väl typ 700+ ?) t ex 964RS (ca 400' o uppåt). Lite mer komfort fås t ex i 993 C2S (typ stereo..., ngt dyrare än 964RS? typ 400-450' och uppåt). T om std-bromsar på en carrera ger total tillfredsställelse första inbromsningarna, med ett par andra belägg så nyper det precis som det skall, dvs att passagerarna hänger o sprattlar i bältet :) ljudet från boxersexan gör sig finfint, även om nya vattenkylda låter något annorlunda (mindre gurglande? svårt att definiera). Kan alltid åtgärdas med annat system, iofs... Men varför sitter vi här o skriver? ut o provkör! :) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
En Porsche är alltid en Porsche! M3an är säkert en kanonbil som ger mycket körglädje, men den ger lite för mycket 318 utseende enligt mitt tycke, när man ändå är uppe i den prisklassen, jag kommer köpa Porsche när jag får råd... grym bil helt enkelt !! Men jag skulle satsa på en Turbo i stället, 964 T eller 993 TT :-) |
|
|
996. M3 E46 är en komfortabel snabb shopping bil i jämförelse. 996 Turbo, VILL HA! Asken |
|
|
Emm, kunde inte sagt det bättre själv! :-) Starre m fl, se mina kommentarer i nedanstående inlägg. Länk /RS2 |
|
|
Iofs, efter att ha sett Gemballafixade GT2or fullkomligt ÄTA 996Turbo på start/målrakan på Mantorp så blir man ju lite fundersam.... ;) ahhh varför har man inte mer pengar?! mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
RS2: Men faktum kvarstår att efter körningen i 996Turbo så känndes min f.d sportbil som en klen lada.Det framförallt nedanstående punkter som var såååå mkt bättre: 1.Turbo draget 2.Direkt styrning Dessa två ack så viktiga saker som numera gör att jag ligger sömnlös på nätterna. |
|
| Ta ditt förnuft till fånga och köp en jänk-muskelbil från typ 68 eller så... med en STOOOR HemiV8. Morr... | |
|
Starre: På vilken Porschehandlarbakgård dumpar vi våra Munchenslädar? Asken |
|
|
Asken: det närmaste torde vara den vid östermalms IP sen är det väl intelångt att gå till banken? |
|
|
Asken: har du äntligen fattat hur man kan kombinera banåka med landsvägsglädje o fortfarande köra tyskt? ;))) (fast kombiluckan i bak blir då fylld med något som frustar, gurglar o låter vackert samt inte tillåter plats för något annat ...) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
starre: Det är billigt att låna nu. Har fått lånelöfte til hus kan ju lika gärna använda det på en 996 T. firren: köp en cayennesats till din bil och fram tills dess, Tesatape på munnen:D Asken |
|
|
Asken: jag håller håller på att lägga ut min på BMWbörsen....borde finnas ute snart...... |
|
|
Här har ni lite jämförelse siffror mellan E46 M3 och 966 Turbo. Länk Och här mellan E46 M3 och 966 C4 (M3an är 1s snabbare på Ringen!): Länk Så faktum är att M3an står sig riktigt bra i jämförelse! Och med ett justerbart chassi-kit och andra däck så är den ruskigt snabb på bana. /RS2 |
|
|
Asken: pallra dig iväg o hämta töörbon nu så vi kan härja på banträffarna ;) cayennekit? bah, jag har ju framluckan att packa i! :D och tesatape verkar obehagligt.... ;) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
starre: Var det nån turbolag på 996 turbo ? Eller svarar den lika direkt som E46 M3:an ??? ///mip Mip |
|
|
mip: Den svarar på alla växlar alla varvtal:)) ja mkt snabbare än M3 |
|
|
Hehe det verkar som om Porsches inbjudan till Gotland fick avsedd effekt :) __ Länk |
|
| Varför inte en Z8? | |
|
starre: Ska du sälja m3an? Eller skojar du????? MVH Danne. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.