|
|
|
|---|---|
|
Äger en m3:a års:97. Ibland när bilen stått några dagar så går larmet igång. Jag vet att ingen kan ha petat på bilen i.o.m. att den står i mitt garage. Vad kan detta bero på? Det verkar bara hända när bilen har stått några dagar, fast det kan ju vara tillfälligheter. Det är BMW orginal larm som sitter på bilen. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? (¯`·.What would you do if you knew you could not fail?.·´¯) | |
Agge |
Dåligt batteri? MVH //Agge Min bil: Länk |
|
Kolla att te.x motorhuven verkligen går igen ordentligt så att brytaren verkligen sluter. Hade det problemet på min gamla 325:a, larmet gick helt utan synlig anledning, visade sig senare att motorhuven inte gick ner helt på den sidan där brytaren satt. Skimsade in den rakt igen sen funkade allt. Bara en tanke. Hade faktiskt ett liknade problem på min M3:a, där larmindikatorn visade att en dörr/lucka var öppen så fort jag körde fortare än 140. Visade sig vara att motorhuven inte var 100% stängd även här, dock inga falsklarm.... /Johan |
|
| Annars kan du be en auktoriserad verkstad läsa av vilken kontakt som krånglar. Är det flera ställen som larmat nollar man minnet och läser av på nytt efter att det larmat igen. | |
| Hade samma problem med min, fast det var kontakten till bakluckan. | |
|
Okej, tack så mycket för tipsen (¯`·.What would you do if you knew you could not fail?.·´¯) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.