|
|
|
|---|---|
|
HEj jag undrar om man kan sätta in 6*9 i orginalutagen på en e36 cupé -95 eller behöver man såga ut i hatthyllan ????? Några högtalare att rekomendera eller en bra affär att rekomendera förutom MDS & BRL..? Thomas Ahlström | |
|
Skippa MDS. Köpte en Dynamic bas där men det var nog den sämsta basen för över 1000kr jag varit med om. Länk Kanon prylar. Rydberg |
|
|
Bättre att göra en dsnygg distans än att såga! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
BRL har ju nån distans för 6*9 tummare till e36. Jag vet dock inte hur bra dom är. |
|
|
Hur stora högtalare bak har ni egentligen om ni får plats med 6x9 utan att såga. Mina orginal är ynkliga 4" stora //Anders Gustavsson |
|
|
BRL har en adapter som gör att man får in 6x9 i hatthyllan. Man sätter då högtalaren under hatthyllan så man behöver inte såga nått. Ser original ut inifrån. ///Johan |
|
|
BRL's adapter funkar kanonbra, och man slipper ju fördärva hatthyllan. /En som monterat den |
|
|
Är det bara en distansring som de använder sig av eller? Kan ju inte vara perfekt att ha ett litet hål till ett stort element. Måste ju bli ungefär samma effekt som en basport. |
|
| Stämmer priset verkligen i BRL:s katalog. Där står det att distansen ska kosta nästan 500:-. I förra årets katalog kostar dom väl 200:- tror jag. Är det nån som vet priset i år. | |
|
Varför inte göra en egen distansring i MDF istället. Blir ju i princip gratis. Har ni 6X9:orna inbyggda i låda eller openair? Blir det inte skrammel i hatthyllan med 6x9 |
|
|
Du kan spana in min site. Där har jag hur jag fixade mina 6x9 i min E36. Länk Mvh/Peter R. |
|
|
lyssnade på ett par lanzar 6*9 dom lät djävligt bra, jag kan rekomendera dom |
|
|
Trevligt. men deras steg ska man nog inte köpa längre eftersom de numera ägs av samma företag som har pyramid ,Lanzar o pyle Rydberg |
|
Mangemannen |
ett tips är att behålla de gamla Högtalarna där bak. Och ha ett sjuhelsikes framsystem och lite baslåda bak istället. Bmw bakhögtalare är bra och dessuton så är det en specialbyggd låda under bakhögtalarna som gör att det dels blir bättre ljud. Men den stora finessen är att man kan ha en baslåda i baken utan att trycka upp membranen i bakhögtalarna. // Magnus |
|
Mangemannen: Jag måste fråga hur du har löst det hela du beskrev precis. Förutsatt för detta är väl nästan att du har sk skidfack eller vad det heter. Dvs kan fälla ned en liten lucka i mitten av baksätet? Annars finns det ju inte en chans i världen att ha kvar bakhögtalarna och samtidigt få in någon bas från baslådan överhuvudtaget! Fråga mig gärna hur jag vet detta! Trots att jag har monterat bort den ena högtalaren bak så räcker det inte för att få in basljudet i kupén. Mvh Carsten |
|
Mangemannen |
Jo man får verkligen in basen i cupen. Jag har en 2 ihopbyggda slutna 21 liters lådor med 1 10 dls mw10 i varge låda. Denna lådan sitter 10 cm bakom ryggstödet och dunklar igenom tyggstödet. Andledningen till att jag har en skräddarsydd låda är att jag stänger in hela basen mellan dessa 10 cm i bagaget så att ljudet tvingas genom ryggstödet. Fungerar skit bra. // magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.