|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Läste för ett tag sen här om att det diskuterades accelerationstiden från 80 till 120 km/h i 3:ans växel. Vad "mäter" detta igentligen? Vridet? Själv har jag en 325 E36 och klockade den till 5.1 sek Bra eller dåligt? Vad har ni för utrustning och tider? | |
|
Det är väll vridet som tar över när det blir lite högre hastigheter, själv fick jag 4.0.. ensam i bilen |
|
320-325 |
4,85 med två i bilen 20l bensin E30 325´´ m20b25 orginal men då har jag 3500rpm vid 80kmh |
cdabox |
jag gissar på 30 sekunder med min skit motor. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
P3r: Hva mener du med at det er vridet som tar over i høyere hastigheter? Lite vrid = mye giring. Motsatt: Man slipper å gire opp/ned f.eks ved forbikjøring, og noen synes det er mest fleksibelt. |
|
| Oj, nå gikk det litt fort. Tenkte at ravve mente 80-120km/t på 5. växel eller noget. | |
|
3an: 4,7 4an: 8,2 5an: 10,1 |
|
320-325 |
``Dekker´´ din 320 går lite väl bra för att vara en 320 vad har du gjort med den ? kanske som jag bytt motor till en 325a´´ ? |
| tja är den orginal är det bara att gratta | |
|
Hehe ja isåfall verkar den pigg... Tankar kanske med nitro? ;-)) |
|
| Är det flygande start ni snackar här eller? | |
|
Jamfor med nya E60 (4/5 vxl): 520: 9.4/12.5 530: 7.3/10.0 530d: 5.4/6.7 For prestandans skull sa tjanar man inte sa mycket genom att byta upp sig... |
|
| Jo, 2,5 liters maskin.... | |
|
fy faen, 530 diesel er sjuk.. |
|
|
CSI, 80-120 med stående start !? :) |
|
| Anders S: Han menar nog om man ska ligga i 80 km/h och gasa, eller om man ska börja gasa innan vid 50 km/h t.ex. och passera 80... | |
|
Greenberg, precis! :) |
|
|
Nå, hur mäter ni då? Har ni fullt spett redan när ni passerar 80km/h eller stampar ni fullt först efter att ha stabiliserat farten till 80km/h? |
|
|
nu hör inte detta i det här diskussionen men här om dan så skulle jag göra 0-100 test på min bil utan NOSEN o gissa om jag vart förvånad 0-100 gick på 10,24 sec o jag fick inte nån dålig start heller visserligen gjordes denna test på mobilen tidtagare men så stor skillnad kan det väl ändå inte va Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
Broberg |
ja hur va de nu va de 80 me redan gaspådrag elelr utan? ska bli kul å se va jag får när min hosk går igång. chippad 325a.. |
|
325 -91... oj det låter bekant Broberg ;-) Vilket chip är det du stoppar i? När jag testade stabiliserade jag hastigheten vid 80 i 3:an och stampade. Mätta iofsig själv med mobilens tidtagare men det kändes rätt. Testa gärna innan och efter du satt i chipet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.