|
|
|
|---|---|
|
Kan inte fatta det. Bilen är snygg komforttabel går bra.. ja helt enkelt en härlig bil. Så varför ligger dom så lågt.... ja mnar e30:n e ju betydligt dyrare... VARFÖR? den e ju knappast bättre på ngt sätt.... Tror de har mkt att göra med folk som säger att dom inte e värda nått bla bla bla.... o så sätter man pris efter det. I mina ögon e bilen värd mer än 10-15 lök. Mvh//Tobbe 12 tums ratt e MANLIGT :) | |
|
Kanske för att det är en 20år gammal konstruktion som är ganska lik sin föregångare = 30 år gammal. Sen så är väl inte E30 så mycket dyrare heller. Det finns knappast några bilar i den åldersklassen som är kostar mycket mer (undantaget Ferrari och liknande). /T.P. Länk |
|
|
3 seriebilar har alltid varit dyrare än 5 serie som begagnad. Mindre sportigare bilar är mer lättsålda. Se på E46 vs E39, E36 vs E34. Mr C |
|
| Mr C: Menar du inte mer sportiga? E30 har en betydligt sportigare stämpel än E28 (oavsett modell). | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Håhåjaja...det är en bra debatt. Har haft en skrälldus E28:or och E30:or. E30:n är kvickare i styrning och chassi av naturliga orsaker. E28:an är lite stabilare och mer rymlig/komfortabel. Det beror på vad man söker efter och uppskattar men det är väl just sportigheten som gör att E30:n ligger högre i pris. E30 har p g a sportigheten blivit mer attraktiv som ungdomsbil och efterfrågan har därmed stigit...och priset. Själv tycker jag att E28 rakt över har mer att erbjuda mer än E30. För de som vill smutskasta mig måste jag hänvisa till att jag har både E30 och E28. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Jo hej! Tillgång och efterfrågan....Jag tycker också att man kan få E28:or otroligt billigt nuförtiden. Men det är ju bra för den sanna entusiasten att kunna få en så härlig bil som E28(främst kanske M30) så billigt...Eller hur? M.a.o köp några till ;) Mvh Janne. |
|
|
Hej hej! Gjorde ett skrivfel. Jag menade mindre OCH sportiga bilar. Mr C |
|
|
Folk begär inte speciellt lite för e28:orna på BMW-börsen iaf och flertalet 535:or begärs det 30-40 papp för, det är en hel del pengar för en så gammal kärra..... Det är iofs en annan femma om annonsörerna blir av med bilarna |
|
|
Det är väl bra att de är billiga?? Jag ser i alla fall ingen nackdel med att gamla fina bilar är billiga... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Under 10.000:- för en 528i i bruksskick. Kring 15-25.000:- för mycket bra skick med låga miltal. Under 20.000:- för en 535i/M535i i bruksskick. Kring 25-35.000:- för mycket bra skick med låga miltal. Det är iaf vad jag tycker är lämpligt. Men jag ska ju inte sälja någon just nu, sin egen bil tycker man ju alltid är värd så fantastiskt mycket :) |
|
|
Jag har planer på att byta bort min ev sälja men om ngn tror att dom ska få komma o ge mig ett skambud så icke... Jag säljer bilen för dem pengarna jag tycker den e värd eller bytar mot en i mina ögon likvärdig bil 325 e30 tex... 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Instämmer med BMW-beroende. Jag tycker det verkar väldigt svårt att hitta fina E28:or, annars hade jag gärna haft en sådan! Tycker att det är helt underbara bilar. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.