|
|
|
|---|---|
Rulle |
Jag har ett rytmiskt klapprade ljud misstänkt kommande från bakvagnen som kommit direkt efter att BMW verkstaden bytt mellan -och bakre ljuddämparen samt kopplingen helt nyligen. Man konstaterade att tre stycken gummibussningar till växellådan också var trasiga, som jag själv bytt ut, men ljudet kvarstår. Har även bytt samtliga stötdämpare plus fjäderbenslager, silentblocken förra året i bakvagnen. Min fråga är, kan det var någon andra bussningar som gett med sig pga åldern? Bilen har snart rullat 15.000 mil. |
|
kolla så muttrarna till bakvagnen sitter kvar i karossen.. på min hade ena lossnat så bakaxeln var lös på ena sidan.. detta uppgav konstiga symptom vid hård gas, samt ett klockande och dunkande ljud i vissa hastigheter och vid start och stopp.. dom sitter strax framför bakhjulen rakt in i karossen.. iaf på 535an. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
Rulle |
Du menar skruvarna till silentblocken framför bakvagnen och längst ut mot trösklarna? Men dess var ju bytta förra året och borde rimmligen sitta fast idag, men jag kan kolla upp det i alla fall. -Tack för tipset! Vidare har jag hört att det kan finnas två på vardera sidan på andra sidan av silentblockens placering, de s.k. glasögon bussningarna tror jag det var någon som nämnde på ett annat ställe om det inte var på denna site. Kan det vara dessa bussningar som klapprar vid körning eller finns det flera syndabockar av bussningar att välja på i bakvagnen? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.