|
|
|
|---|---|
netz |
Jag lånar 7 forumet lite.. handlar visserligen om 850-M70. jag visste väl att det var nå´n som försökt kolla länken får ni se!! Länk |
|
Är det dubbelturbo eller vad är det? //Schnitzer _____ Länk |
|
netz |
Ja nog är det dubbellturbo å rätt stora fläktar oxå.Inte dåligt att få ned det i en 850, installationen är väl inte 100, lite småslangar kors å tvärs. Tyvärr hittar jag inget info om hk,vrid. Är det nån som kan göra en gissning ?? |
|
Lite synd att gnälla allt för mycket på installationen. Ser ju bra mycket bättre ut än en del fabriksbilar (tex Impreza). /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| döds coolt, vad är länken till sidan som bilden är hämtad från?? finns det mer bilder? | |
|
Tuffaste jag sett på flera veckor ! Vill ha !!!!!!!!!!! "Två ton annars får det vara för min del" |
|
| Det är inte turbo! Det är remdrivna radialkompressorer. (Smaskig installation dock;-) | |
netz |
powertoy:Där ser man vad man vet om saker o ting Hmm radialkompressorer..intressant. den fulla länken är Länk |
|
Frågan är var han gjort av allt som satt där kompressorerna sitter nu...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Nice!! Tycker också att installationen ser bra ut. Han har fått göra en del ändringar för att få plats som typ spolarvätskebehållaren är borta och expansionskärlet har fått flyttats. Undrar hur mkt HK och vrid han kan få ut? och vad det har kostat? |
|
|
Han har gjort vad BMW borde göra själva, överladda sina bensinmotorer..... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.